Gå til innhold

Skal du ta et glass alkohol til maten i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvom du har barn med på feiringa?

Her skal både jeg og pappaen ta oss et glass vin til maten og et lite glass champagne kl. 12. Babyen vår er 2,5 mnd gammel.

Skal dere ta dere noe alkohol i kveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ta ett glass vin til maten, ett glass vin utpå kvelden og kanskje en drink. Ungene er 4 og 6 år.

Skrevet

Vi feirer alene i kveld. 2 voksne og to barn på 5 og 8 år.

Vi drikker et glass champagne eller to før middag og 1-3 glass rødvin under og etter middag, tenker jeg. Ingen ting mer og vi legger oss rundt midnatt, barna legger seg i 22 tiden i kveld.

Jeg føler meg trygg på beruselseseffekten dette gir ovenfor barna. Det er helt ok.

Skrevet

Vi feirer også alene og er to voksne og barn på 5 og 8 år. Samboeren drikker nok et par glass, jeg drikker maks to. Jeg drikker svært sjelden og passer på å ikke bli det minste beruset.

Skrevet

Her blir det vin til maten,og utover kvelden pluss sjampis:)

Men det er bare fordi vi bare skal være voksne der,hadde mitt barn vært hjemme,hadde det blitt alkoholfri for min del,og tidlig hjem.

Skrevet

vi er hjemme alene, så ja, hvis jeg orker,men vi er ikke helt i form,hverken jeg eller mannen....blir sofaen i kveld tenker jeg.

Skrevet

Kan hende jeg tar meg ett glass vin, men jeg vet ikke. Har en åpnet flaske så jeg burde vel ta den nå om jeg ikke skal helle den ut.

Min mann skal være sjåfør og hente barn i kveld, så er bare meg som evt drikker litt. Jeg pleier ikke drikke noe serlig på nyttårsaften, så ingen savn om jeg ikke gjør det nei.

Skrevet

Tja,en flaske videre med 0,7% på deling. Regnes ikke som alkohol har jeg lest

Skrevet

Nei, jeg skal ikke det, jeg har bare ikke lyst. Føler det er et enormt alkohol-hysteri rundt alle høytider. Det er liksom opplest og vedtatt at man må ha vin, øl, akevitt, cognac, etc i huset til julaften, nyttårsaften og påske.

Jeg håper alle andre viser måtehold, ingen barn skal måtte omgås berusede voksne.

Skrevet

Drakk ikke til maten. men nå sitter jeg hjemme alene med kun minsten i hus og skal akkurat til og kose meg med et glass rødvin el to:).

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Nei, jeg er høygravid og har en 2-åring som sover. Men mannen drakk litt vin til maten, og sannsynligvis noen glass til utover kvelden.

Rolig og stille kveld på sofaen for vår del i dag!

Skrevet

Tar meg et par-tre glass med vin. Ungen sover og jeg har hjemme - nesten-alene fest:)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Blir ikke no vin på meg i dag. Forventer at lillemor våkner ved midnatt og da skal a mor være edru

Skrevet

Jeg drakk ikke alkohol til maten. Jeg kjører bil ikveld. Syns heller ikke det er så godt med alkohol til mat. Liker ikke vin eller øl heller så.. :P

Skrevet

Vi drakk begge to og dingla til langt på natt. Var på fest med både voksne og barn. Ingen av oss voksne ble overstadig beruset og barna sov fra kl 22.

Vi sto opp med barna selvfølgelig og hadde felles frokost. Må innrømme at mannen sover nå, og jeg mistenker det blir en tidlig kveld på meg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...