Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Nå tror jeg vi er like frustrerte vi to. Han har alltid smattet, og rundt 4-5 års alder begynte vi så smått å forsøke å korrigere det. Sa med vennlig og munter stemme at vi skal prøve å holde munnen lukket når vi tygger. Så ble det litt mer bestemt. Fortsatt prøver jeg å være vennlig og ha et glimt i øyet, men noen ganger blir jeg så sprø av det at det blir et mer glefsende "lukk munnen!" Han er like lei stakkars, av å bli mast og mast og mast på. Jeg forstår det så godt, men han må jo få lagt av seg denne uvanen og jeg vet ikke hva annet vi kan gjøre enn å minne ham på det igjen og igjen og igjen. Gjerne mange ganger hver dag. Nå spiser han nøtter og jeg har gitt sikkert syv-åtte beskjeder, men han glemmer seg i ett kjør. Han er ikke tett i nesen eller noe har noe fysiske plager som gjør at han må smatte. Vi har også i lengre perioder forsøk å ikke mase/minne ham på å lukke munnen, men nei. Vi har selvsagt også forklart hvorfor vi maser sånn om dette, altså at vi vil at han skal slutte fordi at de fleste voksne mennesker synes smatting er ekkelt å høre på og vi ikke vil at han skal følte på at andre ikke liker å spise sammen med ham pga dette. Han forstår det, men klarer liksom ikke å la være likevel. Han sier selv at det er vanskelig å tygge med lukket munn. Noen som har noen tips eller råd her?
Nikamo Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 (endret) Er vel bare å fortsette å minne han på det Så lenge det ikke er noen fysisk grunn til å tygge med munnen åpen, så må han bare få lagt av seg uvanen; ikke så enkelt, men viktig! Jeg hater smatting, og ungene her har "alltid" hørt at de skal tygge med munnen lukket. Må fremdeles minne dem på det innimellom da Men det er gyselig å høre på smatting, så for meg er dette en kjepphest... Endret 31. desember 2011 av Nikamo
<3 duracellkanin <3 Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 jeg hadde det samme problemet da jeg var liten.. fikk høre "klapp igjen brødsaksa" 10000 ganger tror jeg.. men det hjalp til slutt den dag i dag er jeg glad for at de maste på det
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Samme som Duracellkanin her, hehe... Broren min smatter enda han, men han gjør det i hvert fall med munnen igjen! Haha :-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Kanskje du eller mannen din smatter innimellom? Kanskje han vil ha positiv oppmerksomhet?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Har en mann som smartere, jeg. Jeg minner han på set hele tiden, da tar han seg sammen. Han var helt håpløsmda jeg møtte han for 6 år siden....mora hans, min svigermor, spiser med munnen åpen....lekkert...not.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Min ni år gamle datter er likeens..her smattes og tygges det med åpen munn så jeg tror jeg blir gal snart..minner henne på det, gir beskjed om å lukke munnen, går to sekunder, så er det på igjen..her har hun arvet det etter faren som er like jævlig på smatting..mitt største mareritt er å sitte mellom de to der og spise...(elsker jentungen, og tolerer faren, men altså, å spise med dem er en prøvelse... )
nasse nøffen Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 jeg lot han sitte i stua alene, uten tv, mens resten satt på kjøkkenet. en direkte konsekvens på smattingen... det ble slutt på det ganske raskt, noen tilbakefall, hvor han måtte sette seg i stua under måltidet, men det gikk seg raskt til. ikke noe kjeft eller noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå