Gå til innhold

Hvilken kameler måtte du svelge etter du fikk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken ting sa du før du fikk barn at du skulle gjennomføre, men som du ikke gjorde ?

Som feks gi bare hjemmelagd mat men endte opp med middagsglass osv..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ingen.. tror jeg hadde et ganske realistisk syn på dette med å bli mamma.

Eller hmm jeg skulle kjøpe alle lekene på riktige leker, og skulle ikke ha leker med musikk-

Skrevet

Egentlig ingen. Jeg var forberedt på at både fødselene og livet med de små var vanskelig å planlegge, og var enig med meg selv om å ta det som det kom.

Da jeg var liten lovte jeg meg selv at mine barn alltid skulle få gjøre som de ville da, og det har jeg forsåvidt snudd på:-P

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Hehe, har nok svelget noen kameler.

Den første (og kanskje største?) var at jeg aldri i verden skulle vugge mitt barn i søvn hver gang det skulle sove. Jeg skulle bare legge hun i vognen/sengen, slik at hun ble vant til å sovne uten vugging. Vel....., det gikk IKKE etter planen. Fikk barn med kolikk, og må innrømme at vi stod maaaange timer med vognen inne og rullet den over dørterskelen:)

Ellers har jeg også alltid sett for meg at mitt barn skulle sitte ved bordet til alle var ferdige med å spise opp. Men etter å ha fått en aktiv 2-åring i hus, lar jeg henne gå når hun er ferdig...

Skrevet

Har svelget MANGE. Tror nok jeg var ganske naiv, men så visste jeg jo ikke at jeg skulle få et sykt barn heller.. Jeg hadde jobbet i barnehage i mange år, og trodde jeg kunne de fleste triks, jeg hadde erfaring og følte selv at jeg hadde lært en del pedagogikk. Mange av vennene mine sa jeg var den fødte mamma, og jeg følte selv at jeg hadde mye kjærlighet og omsorg å gi et barn. Det har jeg jo også selvfølgelig, men det er ikke alltid det holder i lengden. Ingen av triksene jeg kunne fungerte på mitt barn, jeg var ikke forberedt på hva månedsvis og åresvis med alvorlig søvnmangel kan gjøre med en, jeg visste ikke hvor mange krefter det tar å måtte sloss for å bli hørt når man vet ting ikke stemmer, jeg hadde aldri følt den intense følelsen av å ikke strekke til før, ikke kunne hjelpe sitt eget barn, og hvor maktesløs man da føler seg.. å bli mamma var mye tøffere enn jeg noen gang hadde forestilt meg, så da var det liksom ikke så farlig lenger om barna har matchende klær, om hvilke smokker de brukte, hvor lenge de brukte smokk og bleie, at de alltid var gullende rene og at gulvet ble støvsuget hver kveld. ;) Det var jo slike ting jeg hadde sett for meg da jeg var gravid.

Skrevet

Hmmmmm..... Heldigvis sa jeg aldri noe høyt, men har vel svelget en del kameler for meg selv ;)

-At jeg ikke skulle bysse ungen i søvn, fordi "uvanene" kunne forplante seg videre... (Endret seg raskt etter 2 dager og lille brukte de 3-4 første mnd på å skrike)

- At jeg skulle sminke meg hver dag og ikke dasse rundt i joggebuksa hele tiden ....(3-4 første mnd rakk jeg så vidt å dusje, så brukte ikke 15 min duppene til baby på å sminke og å dolle meg gitt ;-D)

-At jeg ikke skulle bli en overhysterisk mamma... (ringte moren min kl 3 om natten fordi babyen hadde bæsjet grønt) Ha ha ha, ler av det nå, men døds seriøst da :-D

Bortsett fra disse tingene hadde jeg egentlig ingen peiling på hva som ville skje, eller hvordan jeg ville bli som mamma. Nå tar jeg ting som det kommer, da du ikke kan forutsi hva man ville gjort "dersom atte hvis" ;)

Skrevet

TV-titting har vært en kamel jeg har måttet svelge. Jeg mente at TV var veldig skadelig for små barn, men når fantorangen ble interessant for lille, har jeg måttet revurdere det. Nå har vi mange dvd-er med mummitrollet, thomas toget, brannmann sam og slikt, som er kjempemorsomt for han :)

Skrevet

Det må være at jeg nok hadde trodd at jeg skulle leke med barna hele tiden. Sitte på gulvet og bygge og leke i skogen, gå på lekeplassen og sykle tur med niste i sekken.

Vi har jo gjort alt dette, men innrømmer at jeg ikke er med og leker så masse nå lenger når barna er 4 og 6 år.

Jeg hadde også trodd at jeg skulle kjefte mindre :(

Hadde aldri trodd at -mine- barn skulle finne på så masse tull hele tiden haha :D

Skrevet

Jeg skulle aldri ha DVD i bilen. Men jeg måtte resignere etter mye hyl og skrik. Det er faktisk den eneste tror jeg.

Skrevet

Jeg så for meg at jeg alltid skulle ha overskudd til å leke, klatre i trær, bygge hytte etc. Den energien har jeg ikke! Kjenner meg igjen i Box Fresh sitt innlegg også. De vanlige tingene betyr ingenting når barnet har spesielle behov og man må kjempe pga det. Så egentlig kan jeg vel si at jeg har et helt annet familieliv på mange måter, i forhold til hva jeg hadde sett for meg før barna ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...