Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Har nr 2 fått lov til mer, fått ting tidligere enn nr 1 osv..
Storebror & Lillebror Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Nå er vår nr 2 fortsatt baby, så det gjenstår å se om han får slakkere løpestreng Men jeg er mer avslappet hittil. Han får lov til å sutre litt før en av oss kommer løpende, og det skal en del mer til før jeg blir stresset.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Ja, ja og ja Du har sikkert hørt den der om at med barn nr 1 steriliserer du smokken hver gang den detter i gulvet. Med nr 2 skyller du den i vann og med nr 3 bare plukker du av det verste rusket. Det stemmer faktisk! Man blir mye mer avslappet når man får barn nr 2, 3 osv, fordi man vet at både du og barnet overlever, man ser at det meste går helt bra osv.
moota m storebror&lillebror Skrevet 31. desember 2011 #4 Skrevet 31. desember 2011 Jeg er mer avslappet med nr.2, men han har ikke fått ting tidligere. Jeg stoler mer på meg selv
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 Har vært like avslappet begge ganger syns jeg. Men nå har jeg vært veldig avslappet fra jeg fikk første barnet. Men lillesøster får lov til ting tidligere enn storesøster, men det har vel noe medd å gjøre at storesøster ofte er med.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Jeg har blitt mer avslappet selv, men det betyr ikke at jeg gjør noe særlig annerledes denne gangen. Men med nr 1 lurte jeg hele tida på hvordan jeg skulle løse alle mulige problemer og tenkte mye på det. Med nr 2 vet jeg hvilke problemer som lar seg løse og hvordan jeg løser dem. Og så vet jeg hvilke problemer som ikke lar seg løse og jeg bare må ta tiden til hjelp. Så sånn sett er jeg nok mer avslappet.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 Jeg har hatt ganske klare formeninger om hvilke grenser barna burde ha. Nå har jeg flere barn som alle er svært tett i alder, og opplevde vel akkurat det at grensene ble slappere med flere barn. De måtte nødvendigvis bli slappere fordi den eldste skulle få mer spillerom og jeg ofte måtte ha med meg de yngste også. Ellers har jeg aldri vært så anspent, jeg er jo oppvokst med babyer og små barn rundt meg.
millie+2klumper Skrevet 31. desember 2011 #8 Skrevet 31. desember 2011 JA! Myyyye mer avslappet med nummer to! Har vært deilig . Med førstemann var jeg en smule hysterisk .
Gjest Edemuli Skrevet 31. desember 2011 #9 Skrevet 31. desember 2011 Mye mer stresset andre gang, men vi fikk tvillinger. Var ikke samme roen som da første ble født. Og koker fortsatt suttene hver kveld selv om de nå er over to år.
millie+2klumper Skrevet 31. desember 2011 #10 Skrevet 31. desember 2011 Hvorfor koker du suttene hver kveld?? tenker at det må slite på de istednfor og gjøre noe godt?
Gjest Edemuli Skrevet 31. desember 2011 #11 Skrevet 31. desember 2011 Lurer av og til på det selv, men føles bare naturlig å gjøre det. Noen tvangstanker/handlinger må jo jeg også ha. Får ro i kropp og sjel når sutter er rene og klare til en ny dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå