Gå til innhold

Gravid til tross for bare negative tester?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ventet på min månedlige menstruasjon, så jeg kunne begynne på p-piller, men den kom aldri...

Jeg har flere symptomer på graviditet, men alle testene jeg har tatt, har vist negativ. Jeg tok en test en uke etter forventet mens, en til test en uke etter det. Så var jeg til legen og der viste den "i grenseland". (Hva enn det betyr?) Enda en to dager etter det. Enda en, en uke etter det. Enda en dagen etter det.

Jeg har altså ikke hatt ordentlig mens siden 25. oktober, og da den neste mensen skulle komme, kom det bare litt brunlig utflod i noen dager og en uke etter det, hadde jeg også denne brunlige utfloden i flere dager. Har aldri skjedd meg før og har egentlig veldig regelmessig syklus.

 

Hvis jeg er graivd, er jeg ca 9 uker på vei.

 

Mine symptomer som har vart i to uker nå er:

* Overdrevent trøtt, kunne ha sovet hele dagen.

* Svimmel hele tiden

* Lett hodepine

* Ingen mens, rar utflod

* Oppblåst mage (se bildet)

* Blodsukkerfall (skal veldig lite til, så bare Må jeg ha noe å spise, alle mine krefter dør)

* Veldig dårlig matlyst (uvanlig til meg å være)

* Gråter for ingenting

* Litt småmurringer i magen, men veldig lite.

* Gått opp 2 kilo. (Jeg veier noe jeg aldri i hele mitt liv har veid før, enda jeg har spist så lite som jeg aldri har gjort før også.)

 

Ingen ømme bryster eller kvalme (blir lett kvalm når jeg har spist)...

 

Mine spørsmål er da:

1. Tror dere jeg er gravid? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

2. Er det noen som har fått "i grenseland" hos legen og fortsatt vært gravid? Eller som har fått det og ikke vært gravid? Noen som vet hva det betyr?

 

3. Noen som har vært gravid lengre enn uke 10 selv om de bare har fått negative tester? Lengre enn 3 mnd? (Alle leger sier at de er så sikre, men jeg leser jo overalt at mange har vært gravide med negative tester. Og jeg har tatt seks stykker!)

 

4. Noen som vet hva disse symptomene kan være, om jeg ikke er gravid?

 

 

(Jeg har hatt høyt stoffskifte, og mange av symptomene kjenner jeg godt igjen, men det er på en annen måte. Da gikk jeg 5 kilo ned i vekt, nå går jeg opp. Da hadde jeg høy puls og hjertebank, det har jeg ikke nå. Var heller ikke svimmel da. Jeg gikk på medisiner et halvt år og har nå vært frisk i et år. Noen som har erfaring med stoffskifteproblemer og graviditet?)

 

21 år (Skal til legen igjen mandag 2. januar 2012)

post-42-0-93199600-1325288785_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei! Dette skjedde meg sist jeg var gravid sist gang. Da fant jeg ut at jeg var gravid da jeg var ca. 8-9 uker på vei til tross for at vi planla og bli gravide og alt. Testet vel rundtom 4 ganger på en tidsperiode fra noen dager etter IKM til 4 uker over. Negativ, negativ, negativ!

 

Husker en test som jeg faktisk dro opp av søppelbøtta noen minutter etter at den var brukt bare for å sjekke en gang til - og den hadde antydning til en svaaaak strek.. Tenkte ikke så mye over det og ventet dermed en stund til den 5.testen. Da var den positiv før jeg engang fikk tisset på den hehe... ;) Så utifra det så stoler jeg aldri på at en test er negativ på meg når mensen er en godt stykke over :D

 

Hadde vel ingen symptomer ettersom jeg husker... Eneste var kviser som du sier - og ikke for lite av dem heller ;)

Lenke til kommentar

Takk for at noen tar seg tid til å svare... Jeg har også gjort akkurat det samme. Dratt den opp av søpla, bare for å sjekke ;p Men mine tester er og forblir negative.. Derfor skjønner jeg ikke hva den der testen til legen betyr. "I grenseland"?

 

Jeg stoler ikke helt på disse testene, jeg heller, men legene er ganske skråsikre på dem, men jeg ser jo her at de har vist feil veldig mange ganger.

 

Men vi får se hva legen sier på mandag. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller tro. Det svinger mellom at jeg tror jeg er gravid, til at jeg ikke tror det i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Vel... Da har jeg vært til legen og testen der viste også negativ og ikke lenger "i grenseland", men jeg glemte jo selvfølgelig å spørre om hva det betyr. Tok blodprøver for å teste tusen andre ting det muligens kunne være, da... Så nå venter jeg bare på at mensen skal komme og ta over livet... Om ca 2,5 uker.

Lenke til kommentar

Jeg leter rundt på nettet selv og tenkte jeg bare skulle fortsette å skrive en oppdatering her, sånn at andre kan se hva jeg svarer og hvordan det går og hva som kommer til å skje. For jeg har savnet å vite mer av veldig mange. Ingen forteller meg at de har blitt gravide eller ikke.

 

Jeg vet enda ikke om der er noe inni meg. Men nå har jeg begynt å kjenne smerter nederst i magen. Det ligner veldig eggløsningssmerter og stikking og riving nederst til venstre. Magen er fortsatt oppblåst, men energien er kommet tilbake, matlysten er der igjen og jeg er ikke lenger svimmel. Så jeg tror egentlig at mensen er på vei, den skal komme over neste helg. Hvis den ikke har kommet til da, skal jeg ta enda flere tester og dra til legen igjen.

 

Jeg vet ikke en gang hva jeg håper på. Vi bør ikke få barn nå, i og med at begge er studenter, men jeg har tenkt så mye på dette nå at jeg ønsker det. Venter i spenning.

 

Hver kveld tror jeg at jeg er gravid, for symptomene kjennes og vises bedre da. Men hver morgen er jeg helt sikker på at jeg ikke er det og nesten ler av meg selv.

 

Det blir bare godt å få det bekreftet med enten mensen eller ultralyd.

Lenke til kommentar

Jeg kjente forresten også på livmortappen. Har lært meg for første gang hvor/hva som er livmortappen. Ante ikke at det er det jeg har kjent så mange ganger før.

 

Utifra denne siden: http://pernille.info/livmortappen.htm har jeg en lukket, hard, lav livmortapp, slik jeg kjenner det. Jeg har jo aldri før kjent på livmortappen, så det kan jo godt hende jeg tar feil, men jeg hadde iallefall ikke problemer med å finne den og ta på den og den kjentes hard ut. Kunne liksom kjenne rundt den, som en liten kul som var nedover. Men om den var lukket eller åpen, aner jeg ikke. Jeg kjente ikke noe hull, bare en liten grop eller noe greier. Turte ikke prøve å trykke så hardt heller.

 

Se bildet. Jeg kunne virkelig kjenne at den ser ut som til høyre/venstre.

 

Anbefaler alle kvinner/jenter å utforske bittelitt med seg selv langt der inne, bli kjent med sin egen kropp. Det er spennende.

Lenke til kommentar

Annonse

Da kan jeg bare fortelle at alle blodprøvene jeg har tatt for mine symptomer var klare, så nå skal jeg til legen i morgen å få vite hva de sier. Vet ikke en gang hva jeg testet meg for og om det ble tatt en blodprøvetest for å sjekke om jeg hadde hcg i meg. Jeg er litt fjern til tider.

 

Jeg går nå rundt og tror på de 10 negative testene jeg har tatt, men min mann bekymrer seg. Jeg har hatt eggløsnings/mensensmerter i noen dager nå, så enten så er mensen på vei, eller så er det livmora som utvider seg. Jeg tror egentlig bare det er den "etterlengtede" mensen som kommer snart.

Lenke til kommentar

Vel.. da har jeg hatt menssmerter i en uke og i dag ser det ut til at mensen endelig kom, så jeg tror ikke lengre at jeg er gravid. Da er det bare å leve videre og vente om to år ;)

Lenke til kommentar

Lavt stoffskifte kan også være svar på mine symptomer hvis noen leser dette (Hadde ikke vært overraskende, i og med at jeg hadde høyt stoffskifte for et år siden).

 

Lavt stoffksifte/hypotyreose:

Påvirkning av de mentale funksjoner kan gi depresjon, tiltaksløshet,hukommelsessvikt, demens, treghet, økt søvnbehov. Symptomer fra muskler og skjelett kan være muskelsmerter, leddsmerter, hovne ledd. Huden kan bli tørr og kjølig, neglene sprø og tynne, det kan opptre flekkvist pigmenttap i huden. Forandringer i kjønnsorganene kan gi uregelmessige og kraftige menstruasjoner, sjeldnere sparsom blødning. Fra nervesystemet kan forandringene føre til sykdom i nerver, trykk på nerver, prikkinger i huden, svimmelhet. I øre- og halsområdet kan det oppstå stemmeforandringer, heshet, svimmelhet, øresus. Nedsatt stoffskifte i fordøyelseskanalen kan gi appetittløshet og forstoppelse. I blodet kan det oppstå lav blodprosent og endret blodplatefunksjon med tregere blodlevring.

Fullt utviklet preges sykdomsbildet av tiltaksløshet, treghet i bevegelser, manglende toleranse for kulde (fryser lett), muskelsmerter, leddsmerter, økt søvnbehov, vektøkning (sjelden høyere enn 2-3 kg), forstoppelse, svimmelhet, prikkinger i huden (særlig i hender), kraftigere menstruasjonsblødning, håravfall, uklar stemme.

http://nhi.no/sykdom...reose-1136.html

Lenke til kommentar

Når jeg ble gravid kjentes det ut som mensen skulle komme for fullt hele tiden... Tok på meg bind å var helt klar for at det skulle fosse ut ,sorry,:P men det var så innmari mensen-følelse! Matlysten forsvant før egget hadde festet seg omtrent så det syntes jeg var veldig rart.. men du la ut et bilde av magen din ,det er jo umulig å se det så tidlig da :) men betydde det at mensen kom eller ser det bare sånn ut :P

Lenke til kommentar

Hehe, morsomt. ;) Mensen har kommet nå ja! Masse blod og masse smerter.

 

Men jeg var til legen i dag og det kan hende jeg har hatt en megatidlig spontanabort og at jeg nå er på rett kjør igjen. For alle blodprøvene jeg tok viste bare at jeg hadde litt D-vitamin-mangel, ellers var alt annet fint.

Forklar meg svimmelheten og trøttheten min? Som gikk over... ;p Vi sier det var en spontanabort, iallefall har jeg det fint nå. Passet meget dårlig å være gravid nå, så jeg er ganske glad for at jeg ikke er det!

 

Jeg er klar over at det ikke vises noe særlig første ukene, men jeg googlet bilder av mager som var omtrent som min i uke 8 osv. Ikke at det er noe annet enn oppblåsthet, også skal det sies at bildene ble tatt på kvelden.

Har vel bare blitt litt feit da ;p Har aldri vært det før, så må vel få litt fett på kroppen, jeg også en gang. Min mormor har alltid klaget på meg for at jeg er så tynn og må spise mer, så nå håper jeg hun er fornøyd ;p

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

hei, jeg lurer litt på jeg skule ha mensen for ei uke eia men heller ikke dokker opp noe, jeg har tatt 6-7 graviditets tester å  vistes negative alle sammen jeg har små antydninger te morgen kvalme,ømme dryst, spise masse, murring i magen  strame seg.. så lurer litt på hva som sjer siste mensen va 22 juli å eggløsning va 6,7,8,9 juli med da hadde vi ikke sex en gang så sjønne ikke nokka jg no jeg vil ha barn men sjønne ikke nokka nor mensen ikke kommer:s?

Anonymkode: faf74...942

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...