Gå til innhold

Usikker på mengde mat til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som blir 10 uker på mandag, han har de siste ukene spist 165 ml i gangen, Han spiser 6 ganger, altså 990ml i døgnet. Nå merker vi han ikke blir mett av dette! what to doo??

1. Hvor mye kan han få? Han må jo få bli mett, men har lest om en liters grense som jeg vet er "opphørt" nå, men det må jo ha vært en grunn til at den gjsldt en gang!?! Eller?

2. Har og hørt at man skal lage så mye mme at det er igjen på flaska....men da tror jeg denne babyn har slukt det han får gitt...greit nok det som er for mye gulpes opp, men...ja, dere sjønner:) Hvor skal jeg sette grensa?

3. Vet noen når denne 1 litersgrensa ikke gjelder lenger? Er det ved 2 mnd alder eller 6 mnd eller?? Har ingen helsesøster å spørre..

Vet at mengden de spiser er individuellt...men når jeg søker opp 165 ml så er jo babyene det skrives om der minst 4 måneder...så synes jo i grunn at han får "nok" nå! Selv om babyn viser alle tegn på å fortsatt være sulten..

Vil jo ikke nekte han mat, men er jo redd for at det kan være skadelig for han å gi han mer. (mtp nyrene?)

Glad for svar.

Usikker førstegangs;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

165 ml på en 10 uker gammel baby er ganske mye mener jeg da. min på 8 uker drikker 120 ml på et måltid og han er en stor gutt.

Skrevet
165 ml på en 10 uker gammel baby er ganske mye mener jeg da. min på 8 uker drikker 120 ml på et måltid og han er en stor gutt.

Men skal jeg la ham være sulten da?

ååH, er så usikker på hva jeg skal gjøre!

HI

Skrevet

Det er ikke mye. Det er anbefalinga som står på pakken i den alderen

Skrevet
Det er ikke mye. Det er anbefalinga som står på pakken i den alderen

Men nå er det jo ikke nok lenger, bruker NAN forresten. Men øker jeg mengden, vil det jo bli mer enn en liter i inntak i døgnet...

HI

Skrevet

Gi han det han trenger.

Babyen min er også 10 uker og har akkurat begynt å spise 165 ml mme. Vi bruker HIPP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...