Gå til innhold

Avføring hos spedbarn... Hjelp meg litt, er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 2uker. Bæsjer 4-5 ganger per døgn. Bæsjen er gul kornette, men det kommer også litt gult vann ut sammen med bæsjen... Vanlig? Han får kun morsmelk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alt er visst vanlig så lenge babyen har fin allmenntilstand og spiser godt, så er han frisk. Babyer bæsjer forskjellig, men kanksje du skal kutte ut noen typiske allergiprodukter, som ren melk, nøtter, sitrus osv? Kan jo være at han har reagert på julemat også.

Skrevet

Nå husker jeg ikke helt hvordan det var eksakt. Men jeg husker at det så ut som flytende senep en periode. tror ikke det er så farlig, men kanskje en idé å sjekke med helsestasjonen sånn i tilfelle?

Skrevet

Det høres helt normalt ut for meg. Var slik med mine barn også. Nå kan jeg ikke huske om jeg la merke til noe gult vann i avføringen så dersom du er bekymret så er det jo bare å spørre noen du er 100%sikker kan gi deg et sikkert og beroligende svar.

Skrevet

Hørtes da veldig normalt ut? Fikk vite at hvis det "skummet" veldig, kunne det være tegn på litt mye tørstedrikk, og litt lite fett. Men i såfall er det jo bare se etter hvert om han følger kurven sin/legger på seg.

Skrevet

Takk for svar. Han har lagt på seg godt, og har flere tissebleier til dagen, så det kan jo ikke være diaré heller :P

Lagt på seg snart 1kg, og han er jo bare 16 dager gml.

Alt man glemmer ut selv om man er 3barnsmamma!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...