Gå til innhold

Ørebetennelse på barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 10 mnd har fått sin første, og forhåpentligvis siste, ørebetennelse. Trommehinnen (?) sprakk natt til torsdag. Det jeg lurer på, er hva jeg skal gjøre nå? Leste på Apoteket sine sider at det ikke er noe man kan gjøre noe med, men at man skal kontakte lege om det renner puss fra øret lenge etterpå, noe det gjør, men det har ikke gått 2 dager enda da. Hva gjør man med øreverk egentlig? Ser jeg det an? Hun er i form, men litt sutrete. Spiser godt, og ingen feber heller. What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vondt (mye sutring) hadde jeg gått til legen.

Ørebetennelse på ytre Øret er ikke vondt, men er det mellom eller indre Øret er det vondt.

Jeg har hatt utrolig mye Ørebetennelse selv, og vet hvor vondt det kan være.

Sist gang sprakk trommehinnen og det kom væske bak trommehinnen som Ørelegen måtte fjerne.

God berdring til jenta di.

Skrevet

Hei!

Min gutt fikk sin første ørebetennelse når han var 10 mnd. Nå er han 13 mnd og har sin fjerde. Vi har fått pencillin hver gang, pga at begge trommehinnene har blitt sprengt hver gang. Jeg ville nok ha kontaktet lege, siden hun er såpass liten :) Ellers er det lite å gjøre. Det kan hjelpe å heve hodeenden på sengen. Ofte er det verste over når trommehinnen er sprengt, så det er ikke sikkert hun vil få mer plager :)

Skrevet

¨Det kan hjelpe å dryppe litt morsmelk i øret om du fortsatt ammer, det er beste medisinen og lindrer smerten for lillejenta :)

Jeg har et ørebarn og av 10 ørebetennelser måtte vi bare ha antibiotika 2 ganger, ellers holdt det med morsmelk.. var den anbefalinga vi fikk første gang vi ringte legevakta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...