Gå til innhold

Trenger gode råd til 14 timer på fly med 1 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på tur med gutten min på 1 år over nyttår for å besøke familie i Statene. Vi skal fly på dagen og han sover vanligvis max 3 timer på dagen.. Hva skal jeg aktivisere han med? hvilken mat er lur å ta med? Hvilke leker er smarte osv.. Jeg trenger råd!! Vi reiser forøvrig uten pappaen så jeg har ingen avlastning. Tenker på hvordan best innrette sovingen hans også? Han er for stor til å få babyseng på flyet og vi får ikke lov til å slå opp trilla hans inne på flyet. Har ekstra plass foran setet vårt så han har litt boltreplass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si du er modig! Og en anelse uansvarlig, etter min mening :P å reise så langt og lenge alene med et så lite barn er helt på grensen til hva man bør gjøre.

Tenk om du blir syk? Noe så vanlig og "ufarlig" som en skikkelig magasjau kan gjøre reisen til et helvete. å forvente at et så lite barn skal være rolig i 14 timer er å tro på julenissen! Samme hva du tar med deg av leker og mat, kan det ikke erstatte at barnet ikke får sjansen til å bevege seg som det er vant til. Du har også et ansvar for dine medpassasjerer. Jeg vet at jeg ikke hadde satt pris på å dele seterad med en som har eneansvar for et så lite barn så lenge!

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Synes du er tøff som reiser så langt alene med et lite barn, men vil ikke kalle deg uansvarlig slik som hun ovenfor.

Jeg har selv ikke vært på såå lang flytur med frøkna, men vi fløy i endel timer da hun var 8 mnd. Hadde med masse "underholdning" på flyet, og det reddet oss gang på gang;)

Mat brukte vi flittig som underholdning. Ting som en eske rosiner, bokstavkjeks, druer og andre småting de små kan plukke på, er stor stas. Blir ikke så mye "fornuftig" næring i dette, men det er kanskje ikke heller det viktigste. Vi hadde også med en liten koffert med masse leker, både nye og gamle. Små bøker, tegnesaker og slike ting kan fort få tiden til å gå. Og hvis han er glad i å se på film, så går det jo an å ha med seg en bærbar DVD spiller eller en ipad.

Du må nok belage deg på en litt slitsom tur, men det er utrolig hvor fort de små tilpasser seg. Sannsynligvis masse spennende å se på for han, og dere kan jo gå endel turer gjennom flyet. Og kanskje det er andre småbarn der han kan "leke" med?

God tur;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har du bestilt eget sete til barnet? Eller skal du holde han på fanget under hele flyturen?

Gå uansett inn på www.barnombord.no å se på produktene som er der. Send en mail og hør om du kan få teste en barneseng som snart skal settes i produksjon. Trenger test-personer! :)

Den er for å slåes opp i eget sete til barnet, med madrass og det hele.

MASSE lykke til!!! wow... 14 timer alene... :)

Skrevet

Syns ikke du er uansvarlig jeg!

Vi har flydd til Singapore med to barn som da var 1 og 2 år. Det gikk kjempefint! Husk bare at lekene du tar med er "stille" leker som bøker, bamser uten lyder osv.. Så slipper du å irritere medpassasjerer med slikt:)

Viktig også å ha med flaske/ kopp med som han kan drikke av under opp/- nedstiging! Da får han svelget og slipper å få vondt i ørene. Nesespary eller dråper er også lurt å ha på lur tilfelle han blir snørrete eller tett i nesen. Også for å unngå ørevondt :)

Ellers så sier jeg bare lykke til jeg!

Skal selv ut på lang flytur til asia om ikke så lenge. Vi skal da ha med våre 3 troll som nå er 3, 8 og 9 år. Tror nesten det blir verre å få minste vår til å sitte stille så lenge, men alt går :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...