Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

*fare for klaging* ;)

Snart uten bolig..

Jeg må være ute av leiligheten min 14.feb, og jeg har termin 26.feb. Jeg har søkt leilighet hos kommunen men de har ingenting ledig, jeg har prøvd leeenge på det private markedet, uten hell, og jeg har søkt om førstehjemslån, men det er nesten umulig og få 2mill i lån når man er alene. Jeg er virkelig tom for ideer og ser for meg at jeg ikke har noen plass og dra når den lille kommer. Ord kan ikke beskrive hvor stresset jeg er. Er det noen av dere som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ta kontakt med barnevernet og høre om de kan hjelpe deg siden du snart skal ha barn. Det er godt mulig at de kan hjelpe deg i prosessen!

Skrevet

Kommunen skal kunne ordne med krisebolig til deg inntil noe mer permanent er på plass, så en mulighet er å kontakte kommunens helse og velferdsavd for å forhøre deg om dine muligheter. jeg vil likevel tippe på at dette blir siste vei ut for deg, i min by er kriseboliger ikke å trakte etter for en småbarnsmor da det dreier seg om boliger hvor man deler bad og kjøkken med andre.

Ville først og fremst prøvd det private markedet, satt inn annonse i avisa, benyttet meg av bekjentskapskrets og kontakter for å forhøre meg om noen hadde visst av noen som kjente noen som har en leilighet. Lykke til, håper det ordner seg!

Skrevet

Takk for tips :D Har snakket med barnevernet (de mener de ikke kan gjøre noe) og har satt inn annonse i de lokale avisene, uten resultat. Men akkurat nå må jeg nok tenke nødløsninger så jeg/vi har tak over hode :) Får bare fortsette og mase på kommunen :)

Skrevet

Barnevernet vil vel ikke hjelpe før du først sitter der uten tak over hodet og en nyfødt i armene regner jeg med...

Skrevet

Ja, de er litt sånn -til helvete med forebygging :P

Skrevet

Hva med å flytte til ett nytt sted da? Hvor det er rimeligere å bo, større sjanse for å finne noe ledig også...

PS! Vi har termin samtidig ;)

Skrevet

Kunne gjort det, men og flytte fra all familie, venner, skole, jobb etc blir litt drøyt bare for en så banal ting som en bolig.. :P

Oh, spennende! vi nærmer oss målet *juble* :D

Skrevet

Tenkte bare på sånn litt lengre unna, er ofte man må ut av det sentrale for å ha råd til å leve rett og slett.

Andre ting du kan gjøre er jo søke bostøtte, husbanklån (hvertfall inntill 80%) Ell i verste tilfelle finne en liten leilighet m ett soverom så sover du på stua selv. Dritkjipt ja men er iblandt sånn man må senke kravene...

Ikke for å skryte eller virke klysete men for å statuere et eksempel.. Vi bor på et lite sted i Ullensaker kommune, likeved Jessheim/Gardermoen. Skulle vi kjøpt en enebolig der hadde prisen likevel vært 3-4mill +. Vi kjøpte da heller dette småbruket hvor vi har et hun på 220kvm, 6 soverom, stall, næringsbygg m kontor, lager, leilighet, en liten ekstra stall som vi kan leie ut + + Og det er en bra standard her. Så har vi et vennepar som nå flyttet til Bærum, kjøpte et RESTAURERINGSOBJEKT, halvparten av en tomannsbolig til samme prisen! Så vi har heller 15 minutter ca til Jessheim da men et stort hus istedenfor å bo i selve byen i en liten leil til samme prisen ;)

Skrevet

Ja, er litt "lettere" når man bor i sør der det er nærmere mellom tettstedene , men i nord, der det ikke går hverken tog eller buss (mer enn 1 gang om dagen), og er ca 4 timers kjøring til nermeste tettsted, da er det litt vanskeligere. Men ja jøss, kan bo på hybel, men det blir skikkelig kriseløsning :) Kanskje jeg kan flytte sørover^^ Trivdes jo kjempegodt i Horten, søt liten by :) Billig er det og :D

Skrevet

du har ikke mulighet til å bo hos familie for en periode mens du leter da?

vi har gjort det tidligere, skikkelig krise løsning. lager plass for alle ting vi ikke trengte, to voksne og et barn i en liten dobbelseng.. alt går om man bare har stå på vilje!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...