Gå til innhold

Giftbags nødvendig i bryllup??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte meg i august og lurer på om det er nødvendig med giftbags

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HELT unødvendig!!

Selv ser jeg ikke poenget, men har vært i noen få bryllup hvor det har vært giftbags. Kommer selvsagt an på hva som er oppi de, men flere ganger har jeg sett at gjestene bryr seg minimalt om de og at flere blir satt igjen urørt/glemt når gjestene går....

Skrevet

Nei, det har jeg aldri vært borti før.

Skrevet

Bare hvis dere har lyst på det selv, tenker jeg. Dette er jo typisk en amerikansk tradisjon, som med så mange amerikanske tradisjoner har kommet over til Norge. Det har vært giftbags i veldig mange bryllup jeg har vært i, men ikke alle.

Hvis dere har noe spesielt dere ønsker å putte oppi der, er det jo morsomt, men ikke påkrevd. En fordel med giftbags er at hvis det er noen "morsomme" ting oppi der kan det være en "icebreaker" i forhold til å snakke med de man sitter sammen med, hvis samtalen går tregt. :)

Skrevet

Vi har innvitert 70 stk , og noen av disse gjestene mener at man selvførgelig skal ha gift bags.. Jeg blir litt paff siden jeg vet bryllupet vil koste nærmere 120 000 og vi har måttet virkelig sortere på hvem vi ber. Mange flere jeg kunne tenkt meg og bedt.

En gift bag koster fort ca 30 kr pr prs. uansett om jeg lager det selv eller kjøper en liten ting . og med 70 pers blir det 2100 kr for noe jeg innbiller meg at ikke har noen betydning for folk..

Hilsen HI

Skrevet

Jeg har aldri hørt om det før og trodde virkelig det kun var på film.

Jeg mener det er totalt unødvendig.

De som sier du " må" ha giftbags, hadde de det selv?

Skrevet

Bare tull. Halvparten blir liggende igjen og resten blir som regel kastet når man kommer hjem. Jeg har aldri fått annet enn "søppel" i sånne sammenhenger.

Skrevet
Jeg har aldri hørt om det før og trodde virkelig det kun var på film. Jeg mener det er totalt unødvendig. De som sier du " må" ha giftbags, hadde de det selv?

De er ikke gift og blir det nok ikke på mange år

Skrevet

Giftbags er for kjendiser i hollywood.

Skrevet

"De er ikke gift og blir det nok ikke på mange år"

Kanskje derfor de forlanger giftbags ;) de aner jo virkelig ikke hva de snakker om

Skrevet

Dummeste jeg har hørt! I Norge er ikke det en tradisjon!

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Nei, ingen jeg kjenner har brukt dette (ikke hørt om andre som har opplevd å få slikt i bryllup heller), så det hadde jeg droppet om jeg var deg.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nei, sånt tull trenger du ikke å tenke på en gang.

Skrevet

Det har jeg alldri vært med på før, men vi var i et brylupp hvor fikk navnekort som var salt og pepperbøsse. og de fikk vi med hjem..

Hva er det nedi slike poser?

Skrevet

Så utrolig deilig at så mange har svart.. Jeg var en liten stund litt "redd" for at jeg skulle få enda mer å bryne meg på ang bryllupet.

Hadde en ide om at jeg kunne kjøpe små glassflasker . putte olivenolje på de å gravere inn monogrammet vårt og en hilsen om et langt og godt liv til gjestene..

Hadde sikkert blitt fint , men det hadde blitt dyrt , tidskrevende og helt ærlig så tror jeg ikke alle hadde forstått at de kunne hatt det med hjem engang..

Nå er jeg sjeleglad jeg la ut en tråd om det her inne . For det er faktisk noen som har sett på dette som en selvfølge..

De som har gjort det er ikke i forhold og kommer sannsynligvis ikke til å gifte seg på en god stund , og for alt jeg vet så kan det hende de ikke vet hvor mye det vil koste oss å gifte oss..

Tusen takk for svar fra dere alle sammen.. Det blir INGEN giftbags i mitt bryllup ... Bare hyggelig selskap ,mat og kjærlighet.. Pluss to JA!! Håper jeg ;-)

Ha et fantastisk nyttår alle sammen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...