Gå til innhold

Er det ikke mulig å ta imot beskjeder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min klarer virkelig ikke å ta imot en beskjed. Jeg tror ikke hun bevisst går inn for det, fordi hun skjerper seg når hun blir påminnet det. Men det virker som at det glipper etter MAX 5 minutter. Type; Ikke hopp i sofaen..."ånei, unnskyld", også begynner hun å hoppe igjen...

Også ting som gjelder "hver dag". Type vaske hender etter dobesøk. Hvordan er det fysisk mulig å glemme dette sååå mange ganger, hver eneste dag, i så mange år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det typisk barn da? Deres hobby er å lure seg unna foreldrenes krav, og alt de må gjøre som ikke er moro er et ork? Tror ikke de glemmer så lett. Prøv å si: Vasker du hendene hver gang du har vært på do i dag, skal vi spille et spill sammen i kveld, eller så får du en sjokolade i kveld.. Da skal du se et barn som kan ta imot beskjed :))

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er for at hun ikke vil gjøre som hun får beskjed om heller, det bare glipper.

Hvis jeg f.eks sier "nå skal vi til bestemor, gå å kle på dere". Så setter vi oss i bilen, så kan hun spørre hvor vi skal. Eller så forteller hun ting gjerne 2-3 ganger iløpet av en time. Samme tingen. Hun glemmer at hun har sagt det tidligere. Distre, much??

HI

Skrevet

Hvor gammel er hun? Sønnen min på 4 år er akkurat sånn, og det er 99% av alle barna i bhg jeg jobber i også. Er hun 12 år, er det hakket verre :-)

Skrevet

Hehe, ja ser den :) Hun er 8... så jeg er igrunn bittelitt bekymret. Bittelitt. Hadde hun vært 3 hadde jeg ikke vært det, for all del.

HI

Skrevet

Men jeg har og en sønn på 4, og han er ikke sånn. Han får en beskjed og husker den leeeeeeeeeenge. Han husker ting jeg har sagt for 2-3 mndr siden, og det er uten å overdrive.

HI

Skrevet

Ok, da skjønner jeg at du er bekymret. Har læreren hennes sagt noe om dette?

Skrevet

Hvis hun er 8 år og glemmer så mye, ville jeg snakket med læreren hennes om hun har det samme problemet på skolen. Jeg synes det høres ut som om hun glemmer litt mer enn gjennomsnittet...

Skrevet

Ja, ikke sant?

Til morgen i dag hadde hun stått opp før oss (som vanlig) og så på tv. Plutselig begynner hun å synge kjempehøyt i takt med musikken på tv. Jeg ber henne dempe seg da mannen min og sønnen min fortsatt sov. "Oij, unnskyld". Så står jeg opp, går på badet og da begynner hun å synge for full hals igjen. Så sier jeg, "hva var det jeg nettopp sa?" også blir hun kjempefrustrert fordi jeg bilr irritert, fordi hun husker det faktisk ikke....

Men godt å se at det faktisk ikke er normalt, jeg trodde det var meg det var noe med :)

HI

Skrevet

Min gutt på 9 år minner om dette, han har også skikkelig teflonhjerne på slike ting og er gjerne langt inne i sin egen verden (fantasiverden kaller han det). Vår gutt er også ekstremt vimsete og glemsk på tingene sine, klarer ikke å holde orden i det hele tatt med mindre han får mye hjelp til det. Dersom ting ikke har en fast plass er det umulig. Vi har vært mye i kontakt med skolen pga dette (+ at han har litt lese og skrivevansker), og han må ha litt tilpasninger fordi han er så ekstremt vimsete. Læreren kan f.eks putte en bok i sekken hans, og når han kommer hjem er den borte og han har ingen anelse om hvor den er blitt av. Er datteren din også vimsete på denne måten? Jeg vet nå litt mer om hvorfor sønnen vår er slik, men vil ikke skrive så mye om det her inne, så du kan evt sende en pm dersom det fortsatt går an å gjøre det her inne og du vil det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...