Gå til innhold

Datteren min slår seg hele tida!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, virkelig hele tida! Hun kan sitte nesten stille og likevel klare å ramle og slå seg. Hun går inn i dørkarmer, vegger, snubler i tepper, slår seg i stolføtter, you name it! Hun klarer alt.

Nå har hun to store blåmerker på hver side av lårene som hun ikke aner hvordan hun har fått. Hun har nettopp vært to dager på tur med mamma som kunne fortelle at datteren satt på gulvet, akte seg litt fremover og klarte jammen meg å slå håndleddet skikkelig.

Bare ikveld har hun ligget ganske rolig i sofaen, for så å bare skli ned og dunke rett i gulvet eller bordet med hodet. Da slo hun også håndleddet igjen. Litt senere på kvelden ligger hun i senga og begynner plutselig å gråte. Grunnen; hun slo hodet hardt i sengekanten. Tror jammen hun har blåveis ved siden av øyet imorgen.

Det er så ille at bhg har spurt hvor hun har fått blåmerker fra. Oftest aner jeg ikke, siden hun slår seg minst to-tre ganger hver eneste dag!!

Jeg tok det opp på 4-årskontrollen hos hs, men de syns naturligvis at alt bare er såååå normalt. Datteren har alltid vært slik, helt fra hun var liten. Utrolig klumsete. Nå er hun snart seks år.

Noen andre som har opplevd lignende? Hun er aktiv altså, men jeg syns den klumsetheten er ekstrem...

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Noen mennesker er faktisk bare sånn :) sjefen min, som er høyt utdannet og har det meste på stell, smeller i dører, søler kaffe på seg, klemmer seg i arkivskapet osv osv.... Noen ganger holder det hardt å ikke le av henne, men hun lar seg ikke affisere, det er bare sånn hun er og jeg tror ærlig talt at hun ikke tenker over at andre faktisk kan gå gjennom en dør uten å dunke i karmen ;)

Når det er sagt, kan det jo være noe som gjør at hun har dårlig motorikk. Kanskje noe med balansen eller synet? Jeg hadde nok tatt henne med til legen for å utelukke at det er noe fysisk, bare for min egen del. Sålenge hun alltid har vært sånn og ikke har blitt verre, er det nok ikke noe "skummelt".

Noen er bare litt klumsete av seg.

Skrevet

Jeg vil anbefale seg å få sjekket samsynet hennes. Kan være at det ene øyet er dominerer mer enn det andre og gjør det vanskelig å beregne avstander.

Jeg har alltid vært klumsete selv. Jeg går på bordkanter og får blåmerker på lår og legger (avhengig av bordets høyde), snubler i dørkarmer, "går på" vegger. Jeg har ofte problemer med å beregne avstander og dulter ofte borti folk. Penner og papirer glir eller spretter ut av fingrene veldig ofte, og det er veldig flaut for det er alltid er noen i nærheten som ser det.

Det kan være mange årsaker til at din datter opplever dette, men jeg har funnet ut at dette henger sammen med at jeg har adhd. Problemet ligger i lillehjernen.

Skrevet

Mente så klart; anbefale deg..

Skrevet

Sier som de andre her- sjekk synet hennes! Ungen til ei jeg kjenner holdt på sånn, og det viste seg at han så dårlig.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Som de andre sier,sjekk synet hennes.Min datter har alltid slått seg mye,og ramlet mye.Hun ser dårlig uten briller,hun er +5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...