Gå til innhold

Sykemelding lenge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen lure folk her.

En venninne av meg har gått sykemeldt i 6 mnd, så vært friskmeldt i 1 mnd, og så gått sykemeldt igjen i 3 mnd(pga samme diagnose). Hun lurer på om hvordan dette er dersom hun blir friskmeldt før det er gått 1 år( hun er nå kun 25 % sykemeldt, med gode utsikter, heldigvis!!) Om hun skulle f.eks få influensa etter at det er gått 1 år siden sykemeldingen startet første gang(men at hun er blitt friskmeldt), får hun da sykemelding fra legen, eller må hun ta egenmeldingsdager og fri uten lønn?? Forstår dere hva hun mener??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har hun så langt brukt 9 mnd og har da 3 mnd igjen til hun når max sykemelding. Begynner hun å jobbe om f.eks 2 mnd og jobber 1 mnd og får influensa har hun fortsatt 1 mnd å gå på. Så må hun jobbe 26 uker før hun igjen kan bruke sykemelding.

Skrevet

dytter litt på dette her, håper noen tar seg tid til å svare!!

Skrevet

Uff, såg ikke du hadde svart, er litt nytt med de nye sidene for meg enda.

Da skjønner jeg litt i hvert fall. Ser ut til at hun kan begynne i full jobb igjen om ca 1 mnd, så da skal nok dette gå greit. Hun føler ikke hun har fått noe klart svar fra nav, så derfor jeg sa jeg skulle sjekke her inne, dumt at hun har den opplevelsen av nav.

Men om hun da har 2 mnd "igjen" av sykemelding, og bruker f.eks 3 uker av disse, så om 1/2 år kan hun igjen få vanlig sykemelding?? Og om hun blir sykemeldt over lengre periode, så får hun vel noe penger for det?? Er det ikke 66 % av inntekt??

Skrevet

Ja da har hun 2 mnd igjen og det er ikke problem om hun må være sykemeldt 3 uker, men så må hun jobbe sammenhengende 26 uker og å igjen ha rett på fulle sykepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...