Gå til innhold

Må le litt av Emil i Lønneberget..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måten faren behandler Emil når han har gjort noe galt, river han i håret og rister han...hadde det programmet vært laget i nå tid hadde det vel blitt sett på som barnemishandling!

Litt komisk er det jo, liker programmet..men synes det er litt drøy måte å straffe et barn på..men helt vanlig før i tiden...sikkert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emil har ADHD, men det visste de ikke på den tiden.... :)

Ja, det er jo barnemishandling etter dagens lov, men det Emil reagerer med er som normalt for barn med slik oppdragelse. Jeg har blitt oppdratt på samme måte :) Og kan ikke si det har satt dype spor. Jeg bare vet det skjedde, men det har ikke skadet meg. Eneste jeg husker, er som Emil tenker i snikkerboden - hva kan vi nå gjøre for å gjøre dette rett?

Dvs jeg fikk ris på blanke messingen titt og ofte, og ble straffet. Jeg har ADHD selv, viser det seg(etter jeg tok testene som voksen). Jeg er eldste barnet, og mine yngre søsken opplevde ikke det samme som meg.

Skrevet

Har Emil ADHD? Å det visste jeg ikke...men ganske logisk med tanke pÅ han var en liten rakker gutt:P

Har selv et barn med ADHD, men vi vet heldigvis bedre enn Å filleriste barna i dag, selv om det frister mange ganger:P

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...