Gå til innhold

Nuppete utslett.. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er til tider plaget med nupper på kroppen som klør veldig. I noen av dem ser det nesten ut som det er litt væske, andre ser litt ut som små kviser. Men de fleste er bare nupper i huden.

Han er ikke spesielt tørr på kroppen. Har også olje i vannet når han bader.

Andre som har opplevd slik utslett? Han er helt fin i noen perioder, men sånn som i dag klødde det fælt etter et bad.

Jeg smurte han med en vanlig bodylotion da det var det jeg hadde liggende. Noen som har forslag til en god hudkrem til barn jeg kan gå til innkjøp av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en slags eksem, uten at jeg er noen ekspert da. Canoderm som du får kjøpt på apoteket er vi veldig fornøyde med!

Bruker du mye ull på ham nå, kan være det han ikke tåler, eller skyllemiddel eller noe annet.

Skrevet

Hm.. Ja bruker ull innerst hver dag nå på vinteren. Han er snart 5 år, men har ikke reagert på ull tidligere. Så det har jeg faktisk ikke tenkt på. Kan det komme plutselig?

Skyllemiddel bruker jeg ikke. Men kan han plutselig reagere på vaskepulveret da? Har brukt det samme de siste årene.

Burde jeg få det undersøkt av lege? Eller behandler man slike ting hjemme kanskje.. Han har hatt eksem på fingrene og tærne før, men det har han vokst av seg. Kanskje han har en følsom hud han sønnen min..

Takk for svar!

Skrevet
Hm.. Ja bruker ull innerst hver dag nå på vinteren. Han er snart 5 år, men har ikke reagert på ull tidligere. Så det har jeg faktisk ikke tenkt på. Kan det komme plutselig? Skyllemiddel bruker jeg ikke. Men kan han plutselig reagere på vaskepulveret da? Har brukt det samme de siste årene. Burde jeg få det undersøkt av lege? Eller behandler man slike ting hjemme kanskje.. Han har hatt eksem på fingrene og tærne før, men det har han vokst av seg. Kanskje han har en følsom hud han sønnen min.. Takk for svar!

Ta ham med til lege som kan hendvise til spesialist, om ikke annet så får du ihvertfall god informasjon om hvilke kremer du kan bruke.

Viktig å holde huden smidig med krem men også at den trekker godt inn før du tar klær på

Skrevet

Da skal jeg ringe legen å forhøre meg.

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...