Gå til innhold

Ferie!! Og mine/dine barn... Hva er "lov"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger forsiktig sydentur.. mot sommeren.. Vil på ferie med ungene ;) Tilsammen 3 stk.

Mannens barn skal i tillegg på ferie hos farmor i utlandet... Hun vil også kun ha besøk av det ene barnet virker det som, min jevngamle er ikke invitert.

Ok det, jeg bare syns at når min familie alltid tar begge barna som sine, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke hans familie kan det..

- Men... Siden mannens unge skal på ferie, tenker jeg at da kan vi andre dra på ferie... Men blir karnsje feil det eller?? Hva er deres syn?

Mitt syn er nemlig det at hvis mannens unge skal sendes på ferie alene... så skal vi å de andre barna være hjemme? Og så skal vi alle på ferie? Jaaha, men da får det ene barnet 2 reiser?! Syns det er feil det å.. å lommeboken er ikke såå tykk, så blir med denne ene sydenturen for oss til sommeren. Og har lite lyst til at det skal puttes mere penger på ett barn enn på et annet... fordi han skal ha 2 ferier...

jaja... rotete!! men der kom det ut ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet kan få tilbud om å bli med dere, eller å reise til farmor. Eller farmor kan få tilbud om å være med til syden?

Jippi for en ferie, flottis dottis, med stebarn og svigermor. Drømmeferien alldeles.

Hva sier mannen, jeg synest forøvrig at det høres greit ut, men det er ote veldig betent i nyfamiliene.

Noen kan jo hevde at dette barnet blir straffet (holdt utenfor familieferien) for barnet skal til farmor. Ikke dette barnet sin feil at det er invitert til farmor.

Kanskje det er best at det ikke blir noe av den farmor turen.

Mannen burde jo sankke med sin mor, og få ting til slik at alle kan reise til farmor, og dere alle kan ha det som eneste ferietur?

Er det en hver og en felles, dere har?

Skrevet

Jepp. en hver og en felles. For om noen år når minsten er større... så fungerer det ikke sånn at mannens og minsten vår skal til farmor... for hun bare vil ha sine.. og så skal min holdes utenfor... Jeg er litt sånn: alle eller ingen. Vi er en familie å barna skal settes likt mener jeg... Av alle ;) Men tydeligvis ikke alle som tenker sånn...

takk for tips.. alle til syden er ikkenoe problem det heller ;) Godt forhold til svigermor, men når det gjelder å prioritere ett barn av 3.. så blir jeg litt sint ;)

Skrevet (endret)

Siden hun bare er farmor til to av barna, så synes jeg ikke det er så merkelig at hun "forskjellsbehandler" dem... Har ikke ditt barn sin egen farmor? Min yngste har ikke engang en egen farmor, men jeg forventer virkelig ikke at de to eldste sin farmor skal inkludere minste i alt mulig! Akkurat dette med ferie er kinkig, men når det gjelder skilsmissebarn, så vil det kanskje aldri bli 100 % "rettferdig". Synes jo det er trist for det ene barnet å bli eksludert fra familieferie fordi farmor har invitert på tur. (Forstår det sånn at minste barnet er for lite til å være med på ferie med henne.) Da får dere heller si nei til farmor da, hvis det er viktig at ikke dette barnet får mer enn de andre...

Endret av Nikamo
Skrevet

Selv om farmor gjør forskjell på barna, så trenger jo ikke dere å gjøre det samme.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ville nok ikke klart å reise på sydentur uten mitt barn selvom hun skulle reist med sin far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...