mer enn bare mor Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Det eneste sikre jeg vet er at jeg skal servere kalkun med stappe av søtpoteter og vanlige poteter... saus av innmaten, og diverse tilbehør.. Men hva med snacks, dessert, osv?? Tenker krumkaker med moltekrem - men det blir jo mer kaffemat... Hva skal dere ha??
2 hjertegull :) Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Til middag er det pinnekjøtt med poteter og kålrotstappe.. Til dessert blir det hjemmelaget sjokoladepudding med vaniljesaus, og seinere lefser og kaker og kaffe
BettyBoob Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Her blir det andebryst med portvinsaus og ovnsbakte poteter/gulrot/løk/hvitløk/gresskar Dessert er ikke bestemt enda. Gleder meg til goooood mat!!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Hvis man er gått lei av riskrem og karamellpudding, går det an å ha sitronfromasj til dessert, antar jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 Kalkun med waldorf, grønnsaker og saus. Dessert blir hvit sjokolademousse:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 Kalkun med litt uvanlig tilbehør. Syltet rødløk, appelsinsaus og druesalat og mandelpotetpure.
mer enn bare mor Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2011 fant ut at jeg kjører iskake til dessert - så slipper jeg å stresse med det Gleder meg til middagen Er vel akkurat i seineste laget for jeg kjøpte kalkunen idag, men satt den i vinterhagen så da blir vel den tint til nyttår... der er det jo litt varmere enn i kjøleskapet så lenge jeg har varmen av ellers blir det waldorfsalat, grønnsaker, hjemmelaget saus, bacon/sopp-stuffing (dvs den har jeg ved siden av), og så fyller jeg kalkunen med epler og svisker.. kommer til å bli stappet
Mininni Skrevet 29. desember 2011 #8 Skrevet 29. desember 2011 Her blir det hummer. Har ikke helt bestemt tilbehør og evt forrett ennå, men snupp får i alle fall sjokoladepudding til dessert og pølser i stedet for hummer til hovedrett :-)
***tullemor*** Skrevet 30. desember 2011 #10 Skrevet 30. desember 2011 Pinnekjøtt....med melne Kerrs Pink poteter,smeltet godt smør, kålrabistappe og tradisjonell riskrem til dessert....mmmm..gleder meg!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #11 Skrevet 30. desember 2011 Håper egentlig det blir sykehusmiddag, og barnet mitt født ett minutt over tolv. Hvis ikke, blir det pinnekjøtt.
12Januarspire Skrevet 30. desember 2011 #12 Skrevet 30. desember 2011 Kalkun med all tilbehør også daim iskake til dessert, og alkoholfrie drinker utover kvelden.. F.eks Frosne jordbær, appelsinjuice, juicen fra en boks ananas og litt sukker kjøres kjapt i blender'n! nam nam. El: (til 2 drinker) ♦ 2 appelsiner ♦ 2 dl jordbær ♦ 1 dl ananas / evt. mango! ♦ 1/3 sitron - Juice appelsinen eller bruk en sitruspresse. Pass på å få ut all saft hvis du bruker sitruspresse. - Mos jordbær og ananas/mango i foodprosessor eller med stavmikser, til en tykk mos. - Jeg bruker fryste jordbær og ananas som jeg tiner. Det funker veldig bra det også. - Start med isbiter! Fyll glasset nesten fullt! - Deretter tilsetter du halve mengden jordbær og ananas. - Hell deretter appelsinjuice over. - Skvis litt sitron på toppen.
Miztery Skrevet 30. desember 2011 #13 Skrevet 30. desember 2011 Skal til verdens beste mamma og spise verdens beste kalkun! Hva vi får til dessert vet jeg ikke, men det er ikke så nøye, vi er som regel så stappmette at dessert bare gjør vondt..
Niau82, ♥mars12♥ Skrevet 30. desember 2011 #14 Skrevet 30. desember 2011 Vi skal ha fondue med masse godt:) mini vårrull løkringer innbakt scampi innbakt kylling chicken nuggets pølser svinekjøtt røstipoteter hvitløksbrød sauser dessert franske vafler med krem og stivnet sjokoladesaus. Fruktbiter som banan oppi:)
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 30. desember 2011 #15 Skrevet 30. desember 2011 Her blir det kalkun med tilbehør og dronning maud til dessert, noe som faktisk er verdens beste dessert;) Senere blir det kaffe med is, marsipankake og daim kake;))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå