Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Vi vurderer å flytte fra der vi bor pga at jeg mistrives her og sliter med å få jobb. Det er mye innsparing i denne kommunen her pluss at dem som er fra denne bygda blir først prioritert virker det som. Jeg er innflytter og har hatt store problemer med å få en fast jobb her. Samboeren min er herfra og han har 100% jobb i nærheten. Vi eier ett hus og vi har ei lita jente på 2 mnd sammen. Nå har jeg mamma perm. og skal være hjemme fram til August men jeg tenker veldig mye på fremtiden og at jeg også må komme meg ut i arbeid når foreldrepengene tar slutt. Jeg og samberen min ble enige om at vi skal flytte en annen plass der det er enklere å få seg en jobb. Har dere noen tips hvordan å begynne det hele? Feks først ordne alt som har med huset å gjøre( huset har vi tenkt å leie ut) så søke jobb og etter en har fått en jobb søke leilighet? Har dere noen gode tips og råd?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Han søker etter jobb nå med en gang. Dere ordner leiere som kan overta med en gang dere flytter. Dere leier annen plass og du begynner å søke på jobb mens du enda er i permisjon.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Tusen takk for svar:) Dette hørtes jo veldig enkelt ut men er det virkelig så enkelt? Hvem vil ansette en som fortsatt er i permisjon? Jeg kan ikke ta imot jobb enda pga snuppa vår..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Jeg regner da med at det vil ta en del tid før han får jobb. Og så har han vel 3 mnd oppsigelse der han jobber nå. Og så vil du bruke en del mnd på å søke jobb og da er tiden gått veldig fort frem til du begynner i ny jobb neste høst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå