Gå til innhold

Hvordan hadde dere gått fram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte fra der vi bor pga at jeg mistrives her og sliter med å få jobb. Det er mye innsparing i denne kommunen her pluss at dem som er fra denne bygda blir først prioritert virker det som. Jeg er innflytter og har hatt store problemer med å få en fast jobb her. Samboeren min er herfra og han har 100% jobb i nærheten. Vi eier ett hus og vi har ei lita jente på 2 mnd sammen. Nå har jeg mamma perm. og skal være hjemme fram til August men jeg tenker veldig mye på fremtiden og at jeg også må komme meg ut i arbeid når foreldrepengene tar slutt. Jeg og samberen min ble enige om at vi skal flytte en annen plass der det er enklere å få seg en jobb.

Har dere noen tips hvordan å begynne det hele? Feks først ordne alt som har med huset å gjøre( huset har vi tenkt å leie ut) så søke jobb og etter en har fått en jobb søke leilighet? Har dere noen gode tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han søker etter jobb nå med en gang. Dere ordner leiere som kan overta med en gang dere flytter.

Dere leier annen plass og du begynner å søke på jobb mens du enda er i permisjon.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Dette hørtes jo veldig enkelt ut men er det virkelig så enkelt? Hvem vil ansette en som fortsatt er i permisjon? Jeg kan ikke ta imot jobb enda pga snuppa vår..

Skrevet

Jeg regner da med at det vil ta en del tid før han får jobb. Og så har han vel 3 mnd oppsigelse der han jobber nå. Og så vil du bruke en del mnd på å søke jobb og da er tiden gått veldig fort frem til du begynner i ny jobb neste høst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...