solei Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 I 2011 har jeg lagt i feil skatteklasse. Det vil si at jeg ble lignet i skatteklasse 2 med min mann som har toppskatt. Det gjorde at jeg og får toppskatt selv om jeg bare tjente 140 000. oppdaget det da vi fikk skatteoppgjøret for 2010 oktober. Da hadde jeg tjent usle 58 000 og fikk alikevel restskatt på 7000 pga skatteklasse 2. Jeg ble visst satt i klasse 2 da jeg hadde ulønnet perm, da var det visst gunstig for meg. Men da jeg oversteg 45 000 i inntekt ble det bare tap for meg. Går det an å få ordnet skatten som kommer i vår slik at oppgjøret for 2011 blir lignet i skatteklasse 1. Eller er det for sent?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Tror ikke du får gjort noe med det, men snakk med arbeidsgiver og be de trekke deg veldig mye mer i skatt på desemberlønningen om det går for dere. Om det har så mye å si sumasumarum vet jeg ikke, men går ann å prøve så ikke restskatten blir så mye igjen. Sjekk det nye skattekortet du får og se hva det står på det, slik at det ikke blir enda ett år med feil.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Da må mannen din også skatte i klasse.1 og da vil dere tape på det sett under ett.
solei Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2011 Ser at jeg 2012 er i rett skatteklasse (1). Min mann er selvstendig næringsdrivende, derfor får jeg mitt oppgjør i oktober.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå