Gå til innhold

Har du vært et sted i verden ikke alle andre har vært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på en øy utenfor Costa Ricas kyst som var helt fantastisk. Alt det vakre man kan tenke seg.

Hva med deg, hvilket sted har du vært og hva syns du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor eksotisk det må være. Har bodd i en liten landsby i Tyskland der de fleste aldri har vært eller kommer til å dra;)

Skrevet

Jeg har vært dypt inne i regnskogen i Costa Rica og der rappelerte jeg ned 4 fossefall :) Noe av det kuleste jeg noen gang har gjort.

Jeg raftet også i 5 timer i en av mellom amerikas beste elver, det var også i Costa Rica . Digger Costa Rica , de har en fantastisk natur og et rikt dyreliv.

Skrevet

Jeg har vært på Cuba!

I dag er det jo endel som har vært der, men dengang jeg var der var det veeeeeldig eksotisk. Reiste rundt og bodde hos lokalbefolkningen:)

Dessuten har jeg vært i Palestina. Fantastisk flott land med et flott folkeslag. Og for en fantastisk strandlinje Gaza har da:) Utrolig trist at landet er blitt så rasert

Skrevet

Har sett deler av Marokko ikke turister ser vanligvis. Gatebarns "barnehjem", offentlige sykehus og slike ting. Helt noe annet enn å bare være turist på trygge og fine steder.

Skrevet

Jeg var en gang langt inne i jungelen i Mosambuq. Det hadde det vært så få mennesker at guiden påsto at det ikke var malaria der. Selv om det var nok av mygg var det for få mennesker til at parasitten fikk oppformert seg.

Vi navigerte vha GPS etersom det ikke fantes kart over området og så bare et menneske på en uke.

Ellers er vel Norge og Finmarksvidda noe av det mes eksotiske du kan finne for størstedelen av jordens befolkning.

Skrevet

Nantucket .. en liten øy utenfor kysten av Massachusets der mange presidenter og "fintfolk" i USA ferierer.

Skrevet

I en flyktningleir i Tanzania med 1 mill flyktninger. Fløy inn med FN fly. Vitner og tutsier i leiren. Bodde der ei uke.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg har vært på ferie i en liten by i Ungarn, og det var noe spesielt. Ingen snakker engelsk i Ungarn (i hvert fall ikke der vi var), og det var passe vanskelig å finne frem, få hjelp til noe, leie sykkel osv.

For seks år siden var jeg på ferie oppe i fjellet sør i England (Sid Valley). Det ser ut som Himmelen, og menneskene som bor nede i landsbyen er herlige! Dessuten var det nesten ingen folk der, og det liker jeg :-)

Skrevet

Små steder i USA:) f.eks en øy ved atlantic beach i nc.

Skrevet

Reiste alene i cambodia og var på en liten øy utenfor kysten der. Veldig øde og nydelig vakkert! Der tror jeg knapt en nordmann har vært før meg.

Men kuleste reisemål har uten tvil vært 6 uker i Libanon. Beirut er min favorittby i verden uten tvil!! Eksotisk, moderne, nydelige strender, yrende uteliv/cafe liv, fantastiske restauranter og mat og helt rå nattklubber! For å ikke glemme alle de fantastiske menneskene jeg møtte!!! Veldig liberalt og vestlig land.

Skrevet

Romania på skoletur på videregående. Vi bodde hos Rumenere og fikk nok se deler av landet som ikke mange fra Norge har sett.

Kina (Beijing) og den kinesiske mur. Vet ikke om dette er så veldig eksotisk eller om det er standardtur for de fleste nå. Dette var også skoletur.

Har vært mange steder i Texas som sikkert de fleste nordmenn ikke kommer til å dra til. Men det er fordi jeg bor her så har jo muligheten til å dra litt rundt. Eksotisk vil jeg ikke kalle det, hehehe

Barbados som var ganske greit. Ikke så veldig eksotisk da vi bodde på all inclusive hotell og hadde luksus rundt oss.

Kommer vel litt an på hva man legger i ordet eksotisk. Noen syns vel det er eksotisk å dra til Gran Canaria da de ikke gjør dette ofte, men andre syns det er som å ta seg turen over Svenskegrensa. Personlig syns jeg det er eksotisk å dra til steder som Cuba, Costa Rica (som de har nevnt over) altså steder som hvermansen ikke drar til.

Skrevet

Jeg har jobbet på Nordkapp platået i 2002 og 2003, om det teller? :P Nydelig plass, flotte mennesker, og rimelig fantastisk, spesielt om man liker den Norske ville naturen. Et sted jeg anbefaler alle å oppleve :)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg har flere ganger vært i byen Hatay i Tyrkia,som ligger ved grensen til Syria.

Nå er jo ikke selve Tyrkia så uvanlig,men den delen av landet er det ikke mange nordmenn som besøker.

Det er en innlandsby,vi kjørte 22 kilometer for å komme til kysten.Men er en utrolig vakker del av landet,rolig og masse å se.

Skrevet

Vært i Ny Ålesund pÅ Svalbard. Knøttlite sted, hovedsaklig bebodd av forskere. Kom sjøveien.

Har ogsÅ vært i Longyearbyen, men det er ikke sÅ eksotisk.

Skrevet

Har reist mye, men de stedene jeg har vært som er minst turistifisert er Slovenia og Bosnia

Skrevet

Har reist rundt mange avsideliggendes steder i Australia som jeg tviler på at andre nordmenn har satt sin fot noen gang i hvert fall.

Skrevet

Dahab i Egypt,ligger på Afrika-siden:)

Var å dykket på et sted der,men jeg tror det er blitt mer vanlig å reise dit,så det er vel ikke så "eksotisk" lengre:)

Skrevet

Jeg har vært i Burkina Faso (i Bobo Dioulasso, der min kjære svigermor bor), i Ghana (I Accra, Kumasi, Hamile, Wa) og i Nigeria (Lagos og Ibadan).

På disse stedene er det vel kanskje ikke så mange andre som har vært....

Skrevet

Har vært i Norge i leiligheten min. Der har ikke alle andre vært :P

Skrevet

Det må, for meg, være Kairo i Egypt. Der fikk jeg bl.a ridd over Sahara ørkenen, klatret på pyramidene og rodd på Nilen.

Har vært flere plasser rundt i verden, men Kairo var helt klart mest eksotisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...