Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Når jeg var til legen (GU) for å sjekke ut om alt var greit nedentil,for å få satt inn hormonspiral,fikk jeg tatt en celleprøve(livmorhalsen) samtidig. Legen sa bare at alt var greit der nede for å få satt inn spiral. Jeg ventet til jeg fikk menstruasjon,så ventet på at den skulle bli ferdig,og deretter komme tilbake for å få satt inn spiral. Legen som jeg dro til,visste seg å ikke ha så mye erfaring,mtp innsettingen,så legen fikk en annen lege til å gjøre det. Da sa lege nr 2(innsetteren),til lege nr 1(den uerfarne)"har du tatt celleprøve?" lege nr 1 sa ja. Og lege nr 2 satt inn spiralen. Til spørsmålet.. Jeg fikk et brev i posten der det sto at livmorhals-testen viste små forandringer i cellene,og at jeg må på gynekologisk poliklinikk. Hvordan blir dette i forhold til spiralen? Må den taes ut? Setter de den inn igjen? Må jeg kjøpe ny? Vil spiralen hjelpe til med celledelingen?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 Dette har ingenting med spiralen å gjøre, og har heller ingenting å si for spiralen. De kommer til å ta en ny, større prøve, og om denne viser store celleforandringer, kommer de til å gjerne en liten bit av.livmorhalsen. Dette kalles conisering, og har ikke noe å si for fremtidige barn, annet en at man ofte må ta det litt roligere i sv.skapet pga at livmormunnen blir litt slappere. Under coniseringen, bruker de laser for å fjerne vevet (og dette er ikke vondt), og da kan det hende de svir av trådene til spiralen. Jeg fikk beskjed om at jeg i så fall bare skulle få time til en gynekolog (ikke fastlege) når den skulle ut, så fikset de det ;-)
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Dette har ingenting med spiralen å gjøre, og har heller ingenting å si for spiralen. De kommer til å ta en ny, større prøve, og om denne viser store celleforandringer, kommer de til å gjerne en liten bit av.livmorhalsen. Dette kalles conisering, og har ikke noe å si for fremtidige barn, annet en at man ofte må ta det litt roligere i sv.skapet pga at livmormunnen blir litt slappere. Under coniseringen, bruker de laser for å fjerne vevet (og dette er ikke vondt), og da kan det hende de svir av trådene til spiralen. Jeg fikk beskjed om at jeg i så fall bare skulle få time til en gynekolog (ikke fastlege) når den skulle ut, så fikset de det ;-) Så da tar de ikke ut spiralen på gynekologiske poliklinikken??
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Jeg har tatt prøver selv om jeg har spiral.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå