Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Hei. Jeg er veldig i tvil, Ønsker meg så mye en liten en til. Har verdens nydeligste sØnn på 14 mnd. Men jeg har også en sØvnsykdom som minner veldig om ME. Jeg har akkurat hatt en periode der jeg har vært veldig syk, og får nå hjelpemidler inn i hjemmet. Nå har jeg det mye bedre, men har jo ingen garanti for at jeg ikke blir dårligere igjen, sjansen er stØrre for at jeg blir dårligere igjen enn at jeg ikke blir det. Men jeg hadde ingen problemer med det når jeg gikk gravid eller ammet - jeg ble faktisk mye bedre. Jeg skjØnner jo at det er galskap å få en til nå, men jeg Ønsker det så inderlig, og jeg tar meg jo godt av han jeg har. Jeg kan jo da heller ikke jobbe med denne sykdommen. Men er jeg helt borte som i det hele tatt vurderer det ? Jeg har også et godt nettverk rundt meg som hjelper. Og som sagt jeg tar meg godt av han jeg har.
FireFineTroll Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Men må du ha en til akkurat nå da? Kan du ikke vente litt til for å se om situasjonen din bedre seg noe? Forstår godt at du ønsker ett barn til og et søsken til sønnen din, men tid er nok din venn her. Ikke noe stress Jeg venter mitt 4. barn og det er 3år og 4år mellom hvert av mine barn, det går helt fint. Det er vel egentlig bare du og din mann som kan svare best på dette. Masse lykke til med alt
catyn Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Hei. Nei det hadde ikke blitt nå med engang allikevel, har endel kilo jeg vil ned først. Planen var egentlig å vente til lillemann var over trassalderen, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge. Alle sier at jeg bør vente, men det sa de jo med første mann også å det går jo bra. problemet mitt er bare det at jeg har kjempe høye forventninger til meg selv, og ønsker å være super mamma som har et plettfritt hus, finner på ting med barnet hele tiden osv. Og det gjør jeg forsåvidt også . Jeg er SU i barnehagen hans (Foreldre kontakt ) nå til jul hadde vi juleverksted, til bursdagen hans bakte jeg 4 kaker ! høre kanskje ikke så mye ut ,men det kom bare 4 barn hehe så er litt tullete sånn. Jeg tar meg godt av han jeg har selv om jeg er dårlig i perioder. I tillegg så pusser vi opp en hel leilighet i kjelleren, men den er snart ferdig så den har tatt endel energi. Jeg tror ting blir veldig mye bedre når det er ferdig. Men jeg tror jo alltid at ting blir bedre da Kanskje det har noe med det å gjøre også at prosjektene begynner å bli ferdig at det er derfor jeg går på livet med nytt mot igjen Jeg bare kjenner at verpe sjuka blir verre og verre for hver dag som går, og nå er jeg jo her inne igjen da
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Mitt svangerskap NR.1 var enkelt og ukomplisert.. NR2 helt annerledes. 2svangerskap er som oftest ikke lik det første. Håper du tenker deg godt om. 1 barn er supert, 2 er som 10. For alle parter er det vel best å være på overskudd når man prøver igjen? Tenk om du må ligge i mørkt rom og at du ikke tåler lyder..,med 2 barn kan man ikke forvente at andre skal stille opp. Uansett, ønsker jeg deg lykke til. Håper du blir frisk og kan arbeide igjen og da tenke på flere barn
catyn Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Hei. Det jeg har er ikke ME , men det minner veldig om det. Så tror ikke jeg kommer til å havne på et mørkt rom, men ser absolutt poenget. Mitt første svangerskap var ingen drøm for å si det sånn og fødselen var så jævli at samboer ikke ønsker et til barn ene og alene på grunn av fødselen ( han vil gjerne ha ett til barn, men er så redd for meg ) Jeg har hatt denne sykdommen hele livet og har gode perioder og dårlige perioder. Jobb har jeg egentlig slått fra meg akkurat nå, men målet er ut i 50 % jobb etterhvert. Jeg har en god periode nå, men skal som sagt ikke ha ett barn til før jeg har gått av meg en del kilo. Det er for at svangerskapet forhåpentligvis ikke skal bli like tungt. Men er jo ikke dermed sagt at det ikke blir vanskelig forde. Men jeg har tenkt til å gjøre alt jeg kan for å gjøre det jeg kan for å bedre min situasjon. Og jeg ønsker ikke å sette barn til verden som jeg ikke kan ta meg av. Og det barnet jeg har nå er det jeg som tar meg av, og samboer da Moren min var endel hos oss i begynnelsen, men vi klarte oss jo selv. Det skal sies at ting har ikke vært problemfritt med 1 mann heller, så er liksom ikke helt borte å tror at muligheten for å ikke få et friskt barn ikke er til stede. Sønnen vår er fantastisk snill, men hadde kraftig atopisk eksem og har kraftig allergi, og muligens astma. Så vet at barna ikke må være friske. Men det er under kontroll, og det er noe vi har vent oss til. Jeg skal som sagt ikke starte nå, men ønsket om å få en til om ikke så alt for lenge er der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå