Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Jeg og min mann har brukt veldig mye penger på julegaver til tante/onkel barn. De har ønsket seg ganske dyre gaver som vi ikke har hatt råd til. Vi syns likevel vi har gitt fine, spennende gaver tilpasset hvert barn, og som vi har brukt mye tid på å finne. Men nå viser det seg at ungene ikke en gang vet hva de har fått, bortsett fra ny mobil og ipod hver.. Kjenner jeg mister lysten på å kjøpe gaver mer til dem.. Er det stygt gjort av meg å bare kjøpe gavekort til bursdag og jul heretter? Hilsen lei seg tante..
ellen-propellen Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 Hvem sier at de ikke vet hva de har fått annet en telefon og ipod? Barna selv eller barnas foreldre? Til barnas forsvar så er jeg også mest opphengt i den gaven jeg ønsket meg mest. Det er ikke stygt gjort å gi gavekort fremover,det kan uansett være fornuftig får å lære hva ting koster.
Serepta Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Hvor gamle er barna da ? Mine har ikke full oversikt over hva de har fått av hvem heller, men det har jo vi foreldre da. Sånn at vi kan minne dem på det, og be dem takke pent. Uansett hva de har fått.
Mandalas Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Mine barn på 8 og 5 år hadde ikke kunnet svare på akkurat hva de har fått til jul. Antakelig hadde de bare husket et par høydepunktgaver hver.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Mine unger er slik at de ofte finner en eller to favorittgaver som de leker mye med til å begynne med. Etterhvert oppdager de at de har andre spennende gaver og så byttes favorittene ut etterhvert. De er ikke utakknemlige, men de er bare slik. Litt som når du kjøper en ny cd og finner en favorittsang som du hører om og om igjen. Plutselig en dag oppdager du en annen god sang på plata og så oppdager du enda en god sang......
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Hvor gamle er barna da ? Mine har ikke full oversikt over hva de har fått av hvem heller, men det har jo vi foreldre da. Sånn at vi kan minne dem på det, og be dem takke pent. Uansett hva de har fått. #1 Både foreldrene og ungene sa de ikke vet hva de har fått og av hvem.. #2 Alderen deres er fra 10-11 til 2 år. De yngste skjønner jeg jo at ikke får med seg, er ikke helt ute, Men at hverken foreldre eller unger vet hva de har fått fra hvem, det syns jeg er merkelig og ganske frekt. Hi
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 #1 Både foreldrene og ungene sa de ikke vet hva de har fått og av hvem.. #2 Alderen deres er fra 10-11 til 2 år. De yngste skjønner jeg jo at ikke får med seg, er ikke helt ute, Men at hverken foreldre eller unger vet hva de har fått fra hvem, det syns jeg er merkelig og ganske frekt. Må vel påpeke at de aller minste på 2 og 3 nok ikke fikk mobil og ipod, ) Hi
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #9 Skrevet 28. desember 2011 Det klarte ikke vi heller å huske. Er det så rart da når man åpner 40-50 gaver på en kveld til hele familien? I år fant vi ut at vi skrev ned hva de fikk hos de forskjellige. Når jeg snakker med søsknene mine for å takke for gavene vet ikke de heller hva ungene fikk av hvem. Betyr ikke at man ikke er glade for alt man har fått.
ellen-propellen Skrevet 28. desember 2011 #10 Skrevet 28. desember 2011 Da endrer jeg svaret mitt litt. Gavekort til en 2 åring er slemt
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #11 Skrevet 28. desember 2011 #4 Vi har brukt 500,- tilsammens på hvert barn. 6 barn. #9 FØRTI TIL FEMTI GAVER HVER????? Hvor mange juletrær hadde dere for å få plass til alt? Jeg er seriøst sjokkert ut av juletåka!! Hi
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #12 Skrevet 28. desember 2011 Jeg skrev ikke til hver. Jeg skrev "40-50 gaver på en kveld til hele familien"
Nikamo Skrevet 28. desember 2011 #13 Skrevet 28. desember 2011 Jeg skjønner at det er MEST stas med de gavene en har ønsket seg mest. Men jeg synes ungene skal vite hva de takker for jeg da... Når de var mindre, så skrev jeg faktisk liste for å holde oversikten. Nå er de 9 og 11, og klarer helt fint å vite hva de har fått av hvem )
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #15 Skrevet 28. desember 2011 Vet du hva - jeg klarer heller ikke på stående for å huske hva ungene fikk av hver enkelt! Husker ikke engang hva vi selv fikk av alle....Men jeg har skrevet lister, så har jo en viss oversikt da:) Ungene får jo mange gaver, og jeg synes absolutt ikke det er rart at de ikke husker alt sammen. Husk at det er mye som blir åpnet på relativt kort tid! F.eks min gutt på 8 fikk ikke mindre enn 8 legoesker. Jeg husker sånn noenlunde hvem han fikk lego av, men ikke hvilken eske han fikk av hvem..... Desverre blir det sånn når det er mye gaver. Her er det akkuratt det samme på bursdager. Når det er 20 unger på besøk og da 20 gaver som åpnes i løpet av 15 minutter, så skal det ganske mye til å huske hva bursdagsbarnet fikk av hver enkelt..... Det i seg selv betyr vel ikke at barnet er utakknemlig??
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #16 Skrevet 28. desember 2011 Her skrives det opp etterhvert; hvem gaven er fra og hva gaven er. Det blir opp i mot 20-25 gaver pr. barn, men vi tar oss tid til å se hva alle får og beundre alle gaver før vi hiver oss på neste. Jeg er enig med HI her, at det blir trist og dumt å kjøpe gaver; tilpasset til hvert enkelt barn når takknemligheten ikke strekker seg til andre gaver enn den dyre elektronikken. Skjønner deg godt hvis du ikke gidder å kjøpe gaver til de ungene igjen, særlig når de er så store som 10-12 år, da bør de faktisk ha vett nok til å både huske hva de har fått, og være store nok til å ha lært at man er takknemlig for alle gaver man får, ikke bare de store og dyre "bling-bling-pakkene". Selvfølgelig delvis foreldrenes ansvar; har de ikke oppdratt ungene sine til å sette pris på det de får, så blir det sånn at det er glitter og stas og "in-gavene" som blir satt pris på, resten blir slengt i en haug.
Gjest Heartbroken Skrevet 28. desember 2011 #17 Skrevet 28. desember 2011 Jeg er faktisk sjokkert over hvor mange det er som ikke har oversikten over hvilke gaver barna fikk av hvem! Nå har vi bare to barn, men har enda ikke mistet oversikten over en eneste gave. Det har faktisk litt med respekt for giveren å gjøre. Jeg vet hvor mye tid, penger og energi jeg selv legger i å finne gaver som passer til hver enkel, så da er det minste jeg kan gjøre å hjelpe barna med å holde orden på hva de får. Jeg synes det er sløvt av foreldrene å godta, og tilogmed bidra til, at barna ikke får med seg hvem som gir hvilke gaver. Jeg hadde gitt gavekort til alle, bortsett fra 2 åringen, uten snev av dårlig samvittighet - og gjerne forklart hvorfor også, om det kom opp.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #18 Skrevet 28. desember 2011 Vel, ikke alle husker hvem de har fått hva av. Men hvorfor kjøpe dyre gaver? Det gjør ikke vi! Max 300 per person. 2-300kr. Hvis de ikke synes gavene er FINE nok, da er de utaknemelige!!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #19 Skrevet 28. desember 2011 Jeg hadde utvist stor forståelse for at en mor med 6 barn ikke greide å huske hva hvert enkelt barn fikk av hver enkelt!! På julaften går ting sikkert litt fort når 6 barn skal pakke opp kanskje 10-20 gaver hver:) Men de burde selvfølgelig ha skrevet det ned slik at de kunne gått igjennom det ved en senere anledning og minnet barna på hvem de skulle takke for hva:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. desember 2011 #20 Skrevet 28. desember 2011 Jeg feiret jul med mine fettere og kusiner, ikke en av dem sa takk for gaven. Og ikke en av dem husker nå hva de fikk av meg. Ja, jeg skal slutte å kjøpe til dem
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 28. desember 2011 #21 Skrevet 28. desember 2011 Jeg hadde utvist stor forståelse for at en mor med 6 barn ikke greide å huske hva hvert enkelt barn fikk av hver enkelt!! På julaften går ting sikkert litt fort når 6 barn skal pakke opp kanskje 10-20 gaver hver:) Men de burde selvfølgelig ha skrevet det ned slik at de kunne gått igjennom det ved en senere anledning og minnet barna på hvem de skulle takke for hva:) #19 Ja jeg ha dde
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #22 Skrevet 28. desember 2011 Hi her igjen, beklager rotet over *flau* #19 Det var da tre familier med to unger hver, en skulle tro det var overkommelig.. Når foreldrene i tillegg lar barna å som pne de beste gavene, de fra dem selv som er touch mobil og ipod, da sier det seg selv at resten av gavene er uinteressante..
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 28. desember 2011 #23 Skrevet 28. desember 2011 Jeg har 3 barn, 3 mndr, 4 år og 11 år, og jeg Må skrive lister for å få system på sakene! Her unge fikk i år 29 gaver, og når man plusser på våre gaver kom vi opp i 100. Skal god hukommelse til for å huske alt utenat da! MEN det skal sies at etter jeg har skrevet det en gang, så pleier jeg å huske det meste. Vi sender en takkesms til de vi vet at vi ikke treffer i romjula, og så minner jeg ungene på å takke for gaven når vi treffer andre givere. Noen ganger husker de hva de fikk og andre ganger trenger de hjelp til å minnes på det. I år fikk babyen mange leker, men guttene fikk kun 4 pakker hver med leke. De er likevel glade for det de får! -heldigvis! De største gavene (fra oss foreldre) får de alltid på lille julaften, så "kræsjer" ikke det med resten a gaveberget..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå