Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 gutten min skal starte i barnehagen rett over nyttår. lite har jeg tenkt på alt utstyr han trenger osv. han fikk vinterdress i julegave så den er i boks. lue og votter er også klart. men er det noe annet han trenger? er det noe vi må ha med som vi blir sett ned på dersom vi ikke har med? hva med bleier? er det noe barnehagen har? du og du nå kjenner jeg at jeg begynner å grue meg...
LeTwinsA Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 Jeg har tre bhg-barn, og vil si at utstyret varierer litt etter alder. Minsten har 1 utedress, 1 ulldress, 1 sett ullundertøy. + vanlig bomullbukse og genser, 2 par sokker, lue og votter i skiftebagen. I tillegg må vi ha med bleier og salver selv + tøfler. Har også med matboks hver dag. Største har 2 utedresser i bhg, + 1 ulldress og ullundertøy. Har 2 truser, 2 par sokker og lue og votter. Alt dette er skift, så det kommer i tillegg til det de har på seg til og fra bhg. De har hver sin sekk, flaske og sitteunderlag til turer. På deling har de kuldekrem, solkrem osv avh av årstid God barnehagestart
Serepta Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Når det gjelder bleier, er dette ulikt fra bhg til bhg. Noen har dette inkludert i prisen, mens i andre bhg må alle ha med bleier selv. Dette må du nesten høre med dem om.
Gjest mphs Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Hva du trenger kommer an på hvilken bhg det er. Her bar bhg jenta dette i bhg: - Vinterdress - Regntøy - Støvler - 2-3 luer - 4 par votter (regnvotter, ull votter(strikket), 2 gore tex) - 1 par spisehansker (fingerhansker til tur der de spiser ute) - 1 ull hals - innesko - ull strømpebukse - 2 par ull sokker - 1 par vanlige i bomull - 2 stk truser (de som bruker bleie kan ha med det selv eller betale 100 kr i mnd) - langermet ull undertrøye - vanlig bukse - vanlig genser - 2 sett med ull bukse og genser. - tykkere fleece jakke Vinter sko har vi på til og fra. Hun har to par Vi har all mat i bhg og trenger ikke mat boks og flaske. Ellers har vi funnet ut at det for oss er greit med en dress og ett sett regntøy hjemme også.
mamman til to gutter Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Jeg gjorde det sånn da min eldste skulle begynne i barnehagen at den første dagen tok jeg bare med en vanlig stelleveske med det jeg alltid hadde med når jeg skulle bort. Dvs et ekstra skift + bleier. Da kunne jeg spørre hva de ville vi skulle ha med. Det meste hadde vi selvfølgelig fra før, for man trenger jo feks ikke noe annet utetøy fordi barnet skal gå i barnehage enn det man trenger om det skal gå hjemme. Det jeg fort merket at vi hadde for lite av, var vanlig innetøy. Det gikk mange flere skift ettersom han feks ikke ble passet like godt på at han ikke sølte mens han spiste og drakk som han ble hjemme. I tillegg var det høst og når de var ute gikk han rett bort til nærmeste søledam og der satt han og lekte til de skulle inn igjen, så han var gjennomvåt over hele seg hver gang...
Nikamo Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Hva du trenger kommer an på hvilken bhg det er. Her bar bhg jenta dette i bhg: - Vinterdress - Regntøy - Støvler - 2-3 luer - 4 par votter (regnvotter, ull votter(strikket), 2 gore tex) - 1 par spisehansker (fingerhansker til tur der de spiser ute) - 1 ull hals - innesko - ull strømpebukse - 2 par ull sokker - 1 par vanlige i bomull - 2 stk truser (de som bruker bleie kan ha med det selv eller betale 100 kr i mnd) - langermet ull undertrøye - vanlig bukse - vanlig genser - 2 sett med ull bukse og genser. - tykkere fleece jakke Vinter sko har vi på til og fra. Hun har to par Vi har all mat i bhg og trenger ikke mat boks og flaske. Ellers har vi funnet ut at det for oss er greit med en dress og ett sett regntøy hjemme også. Drømmen for en bhgansatt det der ;o) Hun har jo virkelig utstyret i orden!
Kamomille Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 Nå trenger du ull, ull, ull og atter ull! Ull i undertøy, mellomlag, votter, lue og buff Dress som beskytter godt mot kulde, vann og vind Utesko som er vanntette og som samtidig puster - gjerne med ull her også (f.eks Kamik eller Kavat) Regntøy og støvler/sherrox innesko (f.eks sandaler) Du må ha noen skift liggende i barnehagen til enhver tid
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #9 Skrevet 28. desember 2011 Om du må ha med mat og bleier avhenger jo av hvilken barnehage dere har. Vi slipper matpakker og bleier, det for dem i barnehagen. Har alltid med vinterdress og regntøy til dem. Ellers ligger det ekstra bukse,genser,sokker,truser, ullhals,ullgenser, 1 ullundertøy og 1 lue i ekstra skuffen. Nå brukes bare cherrox, og ellers leverer vi i vinterjakken og lue Husk kosebamse og tutt hvis barnet ditt bruker det. Og gymsko (tøfler)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå