Gå til innhold

Flere som fortsatt er kvalm?


krølle...

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 17+0 og begynner å bli smågal av denne kvalmen. Doskåla har vært fin faste partner i snart 14 uker, og jeg er mer enn klar for å bytte den ut til fordel for litt mat. Alt jeg spiser eller drikker kommer i direkte retur innen en halv time, og de siste mnd har jeg flere døgn på sykehus enn hjemme. Blir litt motløs av dette - vet jo at det er verdens beste belønning til slutt, men akkurat nå virker det så uendelig langt frem... Er det bare jeg som har max uflax eller er det vanlig å være plaget med kvalme/oppkast så lenge???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff...stakkars deg:( høres ikke noe særlig ut!! Min kvalme gav seg rundt uke 12 og det var lenge nok!! Hadde ikke holdt ut lenger! Nå er jeg 17 uker. Krysser fingrene for at den gir seg snart for deg også... Hør med legen din om det er noe kvalmepiller du kan få, jeg har nemlig hørt at det finnes. Men min kvalme gav seg plutselig fra en dag til en annen, så bare håp at din gir seg snart:) litt lettere og tenke fra dag til dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17+1 og er enda kvalm. Det har vært forferdelig slitsomt. Spydde også så snart jeg fikk noe i magen. Har gått ned flere kg, men har nå begynt å legge på meg igjen. Nå spyr jeg stort sett hver morgen, men da er det ikke noe i magen. Bare magesyre og skum som kommer opp. Brekker meg så det kjennes ut som hele magen vrenges. Har heldigvis noen gode dager innimellom. Jeg er gravid med tvillinger, og har fått beskjed om at kvalmen som regel er værre og varer lengre. Håper bare det gir seg snart, for alt styres av kvalmen for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på uke 17 i dag, fortsatt kvalm. Utrolig kjedelig, men jeg har denne erfaringen fra forje svangerskap (var enda dårligere da). Den gangen fikk jeg høre "i uke 12 blir du helt bra!", "uke 16 er den magiske datoen".. "når du kommer til uke 20 føler du deg som et nytt menneske!".. blæ! Var dårlig til uke 33.

 

Dersom jeg får i meg mat minst annenhver time, og gjevnlig iløpet av døgnet (da er det snakk om å spise noe iløpet av natten og tiidlig om morgenen også) og får hvilt og lurt maten gjennom magesekken etterpå, så klarer jeg å ikke kaste opp. Men enkelte dager vrenger alt seg uansett.

 

Jeg nyter å være gravid igjen, men denne kvalmen....

 

Føler med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også kvalm med forrige mann, men kan ikke huske at det var så ille som dette. (mulig jeg bare har fortengt det). Fikk også høre det der om etter 12,16 og 20 ukers greiene... Hahahahaha lettlurt er man som førstegangs, men nå derimot... Det er det som gjør det vanskelig å motivere seg for min del. Er så uendelig langt frem til mål... Liten trøst å høre at vi er flere i samme båt da - felles skjebne osv.. . :)

God bedring til alle dere kvalme medgravide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...