Gå til innhold

Vintertulipaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte hvite tulipaner i potte, fire stk, lille julaften, siden de minnet om at det blir vår og jeg kan plante dem ut senere. De hadde bare kommet opp m bladene. Men nå ser jeg at de blir superlange og vrir seg etter ethvert lys, så nå står de rett under overlysene på kjøkkenbenken så de i hvert fall drar seg rett opp. Bør de vannes eller har løkene alt de trenger? Bør de settes kaldt om natta, kanskje? Noen måte å unngå at de blir så superlange i stedet for å sette knopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdatert: en knopp, stilkhøyde snart opp til overskapene...

Skrevet

Det høres ut som at de har det for varmt, kan hende du skulle sette dem noe kjøligere til.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg og har hvite tulipaner, dog skårne i vaser.. årets hvite amarylliser er også supre, tenk de blomstret med fire klokker på hver stilk,og når vi kom hjem etter jul hadde de jaggu fått opp nye stilker med knopper på! Er det mulig å overvintre dem og ta dem frem neste jul??

Skrevet
Det høres ut som at de har det for varmt, kan hende du skulle sette dem noe kjøligere til.

Men jeg har ikke noe rom som både er kjølig og har lys nok... dagslyset om dagen er ikke stort å skryte av, og dessuten gjør det at de bare vrir og strekker seg.

Gjest amandine
Skrevet

Gjør som Baloo,ta livet som det faller seg og le. La dem stå i potte til de er passe lange og putt dem i pen vase når de er passe til det.

Skrevet
Jeg og har hvite tulipaner, dog skårne i vaser.. årets hvite amarylliser er også supre, tenk de blomstret med fire klokker på hver stilk,og når vi kom hjem etter jul hadde de jaggu fått opp nye stilker med knopper på! Er det mulig å overvintre dem og ta dem frem neste jul??

Amaryllis kom aldri hit i år, jeg fikk bråbehov på lillejulaften men da hadde nærmeste blomsterbutikk bare røde. Jeg tror du kan overvintre dem, ja, men først må de visne helt ned. Jeg har aldri overvintret dem fullstendig og fått igjen blomst, men har fått sånn indian summer som det du beskriver, hvor de faktisk kom med en runde til, og etter den kom enda en men da kun m grønt. Men lar du dem falle sammen og så tar opp løkene kan du plante dem til høsten... Jeg skal forøvrig lure tulipanene til å blomstre igjen til våren, er tanken.

Skrevet
Gjør som Baloo,ta livet som det faller seg og le. La dem stå i potte til de er passe lange og putt dem i pen vase når de er passe til det.

Baloo er konge. Min far ble engang lurt til å demonstrere Baloo-dansen fordi vi visste at det var andre tilskuere enn oss ungene - han led ganske lenge etterpå, hver gang han møtte de som hadde sett ham.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg elsker Baloo for livsfilosofien hans, det er sånn man skal leve. Alt blir bedre med godt humør! Baloo, og Kierkegaard for " Jeg velger meg én ting at jeg alltid må ha latteren på min side" Det er rikdom i latter.

Skrevet

The bare/bear necessities dekker jo alt som er bra i livet, og svinger man litt på rompa i tillegg blir man glad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...