Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Sjefen kommer til og bli forbanna, men det får så være. Har betennelse i skulder og arm og har smerter i massevis. Legen skrev ut 50 voltaren, men om han tenker at jeg skal ta alle disse er jeg usikker på. Først ble jeg forespeilet sykemelding i et par dager, men når man jobber på en tung avdeling på sykehjem så går nok ikke symptomene over så raskt så fikk diskutert meg til sykemelding på 7 dager. Gruer meg til og ringe jobben og si at jeg er sykemeldt, det kommer nok ikke til og bli populært:(
Kliko Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 God bedring =) Man har lov til å være syk! =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Det er ikke ditt problem. Har du en noenlunde oppegående sjef, så blir det ikke et problem. God bedring!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Er bedre at du er sykemeldt enn å ikke gjøre jobben din skikkelig. Det må både du og sjefen din huske!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Hvorfor sykmelding? Du kan da bruke egenmelding i opp til 8 dager!! Men...legen fikk iallefall noen ekstra klingende mynt i sin kasse ved å skrive ut sykmelding isteden for å be deg bruke egenmeldingsdagene dine og så får du be om tilrettelegging da! de kan jo også søke tilretteleggingstilskudd for deg!
mamman til to gutter Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Hvorfor sykmelding? Du kan da bruke egenmelding i opp til 8 dager!! Men...legen fikk iallefall noen ekstra klingende mynt i sin kasse ved å skrive ut sykmelding isteden for å be deg bruke egenmeldingsdagene dine og så får du be om tilrettelegging da! de kan jo også søke tilretteleggingstilskudd for deg! Det vanlige er at man har 3 dager sykemelding, det er kun noen få arbeidsplasser som har 8egenmeldingsdager, så en sykemelding når man regner med å måtte være borte en uke er helt normalt. Til HI: Jeg hater også når jeg må ringe arbeidsgiver å gi beskjed om at jeg må være hjemme pga sykdom el syke barn. Nå har jeg endelig en sjef som sier ok og god bedring og ikke virker sur, men likevel føler jeg at jeg må unskylde meg for å forklare hvorfor jeg må være hjemme. Men jeg vet jo at hvis man er syk (eller har syke barn), så er det best at man holder seg hjemme så man blir frisk igjen.
pip pip Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 hvorfor bruke opp egenmeldingene når man kan få sykemelding???? Masse god bedring HI. Håper armen blir bedre snart
Gjest Edemuli Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 Ps ta Paracet sammen med Voltaren, da får du bedre effekt. God bedring.
Lammelåret Skrevet 28. desember 2011 #9 Skrevet 28. desember 2011 God bedring! Alltid fælt å måtte ringe og si ifra, særlig dersom en føler seg mistenkeliggjort eller blir møtt med sure miner. Hvis det er vanlig måte å møte syke ansatte på burde du ta det opp med tillitsvalgte, når du er frisk igjen. God bedring!!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #10 Skrevet 28. desember 2011 Hi her Altså det er slik at der jeg jobber at såfremst man ikke får sykemelding så er det jo enkelte som tror man bare er hjemme for morsomhetens skyld. Føler liksom at dersom jeg får sykemelding har i alle fall legen vurdert meg slik at jeg ikke kan være på jobb og da er det ikke bare min vurdering som ligger bak. Utrolig synd at det er slik, men hadde det ikke vært for det hadde jeg benyttet meg av egenmelding, men når jeg i tillegg har fått voltaren kur så var det jo like greit og få sykemelding følte nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #11 Skrevet 28. desember 2011 hvorfor bruke opp egenmeldingene når man kan få sykemelding???? Masse god bedring HI. Håper armen blir bedre snart Nei, det er selvfølgelig mye bedre for for alle hvis alle bestiller legetime hver gang de er syke. På den måten må alle betale egenandelen, legen får sin andel fra statskassen + at de får ekstra betalt forde de klarer å trykke på knappen på printeren sin og poppe ut en sykmelding!! Og så klager vi på at skattesatsen er så høy......... Altså; mener ikke at folk ikke skal gå til lege eller at man ikke skal få sykmelding når man trenger det! Men når man har egenmeldingsdager så er det jo nettopp et middel for å minske utgiftene til lege samt at man ikke opptar timer for de som virkelig trenger det (er jo ganske mange her inne som klager over hvor lang tide det tar å få en time hos fastlegen.....) Legen får 15 kr ekstra pr sykmelding de skriver ut. Greier de å knote ned et par ord om arbeidsmulighet, spyr staten ut 65 kr. Dette kommer i tillegg til de 244 kr staten betaler for at legen i det hele tatt ser på deg samt den egenandelen du selv betaler.....
soleia Skrevet 29. desember 2011 #13 Skrevet 29. desember 2011 Er kjedeleg å bli sjukemeld, spesiellt i jula når det er dårleg bemanning frå før, men av og til må det til. Enkelte tilstandar blir verre når ein går med det utan å ta omsyn til at kroppen seier i frå i form av smerter. Ikkje for å skremme, men slike betennelsar kan vere seige greier. Eg er i same bransje som deg, og har opplevd at kolleger har vore sjukemelde i fleire månader pga betennelser i skuldre og armar. Dette er ikkje arbeidsskye folk, og dei har kjeda seg ved å gå heime så lenge utan å kunne gjere noko særleg fordi armane treng kvile. å bli heime med eigenmelding for å spare staten for pengar, utan å få ei diagnose og starte med betennelsesdempande medisinar er berre tåpeleg, og vil truleg koste mykje meir. God betring til deg, HI!
pip pip Skrevet 29. desember 2011 #14 Skrevet 29. desember 2011 Nei, det er selvfølgelig mye bedre for for alle hvis alle bestiller legetime hver gang de er syke. På den måten må alle betale egenandelen, legen får sin andel fra statskassen + at de får ekstra betalt forde de klarer å trykke på knappen på printeren sin og poppe ut en sykmelding!! Og så klager vi på at skattesatsen er så høy......... Altså; mener ikke at folk ikke skal gå til lege eller at man ikke skal få sykmelding når man trenger det! Men når man har egenmeldingsdager så er det jo nettopp et middel for å minske utgiftene til lege samt at man ikke opptar timer for de som virkelig trenger det (er jo ganske mange her inne som klager over hvor lang tide det tar å få en time hos fastlegen.....) Legen får 15 kr ekstra pr sykmelding de skriver ut. Greier de å knote ned et par ord om arbeidsmulighet, spyr staten ut 65 kr. Dette kommer i tillegg til de 244 kr staten betaler for at legen i det hele tatt ser på deg samt den egenandelen du selv betaler..... Oh my god. Sinna idag eller? Du trenger ikke lire av deg en slik tirade. Jeg har ikke noen problem med å få sykemelding. Syns din påstand om at man ikke skal få sykemelding for da tjener legene mer er tåpelig. Man skal tenke på hva som er best for en sel og ikke om legen tjener mer. Jeg snakker ikke om at man skal til legen hver gang man er syk. Men HI har ikke bare feber. Hun har betennelse i armen og var hos legen uansett. Så kutt ut å være nedlatende. Vær snill i stedet. Godt nytt år til deg og alle
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #15 Skrevet 29. desember 2011 #11 Du vet at en betennelse kan være forferdelig vond, og er veldig vanskelig å få bort? Uvitenhet er en bra ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå