Gå til innhold

Brukte gaver til jul - ok å gi ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å pakke en stor eske med puslespill, spill og leker som egne barn har blitt for stor til - men som yngre barn i familien kan nyte godt av ?

Rett og slett en kjelleropprydning som pakkes inn og legges under juletreet.

Barna som får det blir jo glade de - men er det rart å ikke gi noe "nytt" ? Man har i god tid før jul bedt barna skrive ønskeliste.

Og vedkommende har veldig god økonomi, så det skorter ikke der.

Hva tenker dere ?

Jeg er kanskje storforlangende som synes dette er litt rart, men er ikke vant til det rett og slett.

Her i huset rydder vi til stadighet, men ting våre har vokst fra gir vi bort om noen vil ha det, eller gir det til fretex ol. Kunne aldri tenkt å å pakke det inn som gave.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo ann på om foreldrene til barna synes det er greit.

Bøker og spill som er hele og pene som ikke ser brukt uk kan vel være greit å gi bort i gave.

Skrevet

Med mindre det er puslespill som barnet nylig har fått og det aldri er brukt og emballasje på så er det IKKE ok.

Skrevet

Hvis barnet, som selvfølgelig eier tingene, ønsker å gi dem bort til yngre søsken ller andre i familien synes jeg det er en fin ting. Da erdet en gave fra banet. Om foreldrene derimot gir bort barnets eiendeler til andre anser jegdet som tyveri.

Skrevet

Det burde helt fint være ok. Synest du er rar. Er vel bedre med en hel eske med pent brukte ting, enn en plastik leke til et par hundre kroner.

Skrevet

Jeg syns det er rart, brukte ting bør ikke gis som gaver. Pluss man setter ikke sitt navn på tingene, så lenge det tilhører barna sine fra før av! Også bør barna få bestemme selv om de vil gi det eller ikke, for det er veldig mange som sparer på sine ting til de får sine egne en dag. Jeg har spart på noe av det jeg har, og min mor gjorde det samme å ga de tingene til meg igjen. Så lenge de var fine da :)

Skrevet

HI her.

De skriver fra voksne + ungene på pakken. "Ungene" i huset der er 15 og 20 år gamle så disse tingene er noen år ja.

Skrevet

Hehe, ja vil si det er ganske rart :)

Hadde ikke hengt meg så mye opp i det så lenge det er hele og pene ting, men synes det er mer naturlig å gi bort slike ting ved en annen anledning.

Skrevet

Ja, det synes jeg er rart. Jeg fikk en gang en brukt genser hos en venninne til jul. Det var hennes gamle genser, og jeg hadde gitt henne komplimenter for genseren, men det betyr jo ikke at jeg ville ha den i julegave....

Skrevet

Eneste jeg kunne gitt i julegave brukt måtte vært hesten, bilen,båten eller hytta mi.

Slike store ting man som oftest kjøper brukt uansett og som har en pris på over 5000kr ihvertfall.

Ellers gir jeg ikke bort brukte ting i hverken bursdag eller julegave, og jeg hadde blitt er surt utakknemlig beist om mine barn hadde fått dette til jul ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det er OK. Har vi brukte ting vi ikke trenger lenger, gir vi det bort, men ikke som bursdags/julegave. Unntaket måtte vært noe spesielt som man ikke fikk kjøpt på butikken eller noe slikt lenger, men det høres ikke ut som om det var det som var poenget her...

Skrevet

Det anses rart i vår kultur, men egentlig syns jeg det er fantastisk! Hvertfall hvis lekene og spillene er fine! Jeg hadde blitt kjempeglad for en hel eske med leker fremfor en liten ting som kostet 400 kr. Men så har jeg to barn som elsker småpjus, småfigurer og sånt.

Skrevet

Jeg synes det høres merkelig ut... Som en gave fra større barn til mindre barn i familien, så er det hyggelig. Men for å spare penger for foreldrene? Not so much... Veldig pussig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...