Gå til innhold

Hvor mye kaffe drikker dere om dagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var faktisk det som fikk meg til å tenke på å teste... Jeg likte plutselig ikke kaffe lengre :P

 

Men de sier vel det at et par kopper til dagen er vel grensa. Mer enn det kan øke faren for spontanabort.

 

Så en kopp og to, er det bare å kose seg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker en liten kopp om morgenen for å våkne, resten av dagen har jeg ikke lyst på!

 

Har tatt en av og til på ettermiddagen bare for å ikke vekke mistanke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker maks to kopper, (som er det anbefalte) når jeg er på jobb. Har i tillegg kjøpt koffeinfri som jeg drikker hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker en liten kopp til frokost og kanskje en kopp til i løpet av dagen (som oftest fordelt på flere små-super). Prøver å drikke minst mulig, men morgenskvetten min må jeg ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker helle ikke kaffe nå. Pleide å drikke kaffe til vanlig, og spesielt på jobb, men nå greier jeg ikke drikke kaffe lengre. Blir rett og slett kvalm bare ved tanken på kaffe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er normalt sett stordrikker av kaffe, men med en gang jeg fant ut jeg var gravid kuttet jeg tvert. Det rareste er faktisk at jeg ikke savner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker det jeg ønsker og nyter det så lenge det varer! :) ved mine to foregående graviditeter har jeg overhodet ikke klart kaffe, heller ikke lukten av det, men dette har ennå ikke slått inn denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Varierer veldig. Drikker mellom kopper pr dag,tror jeg..( ikke store kruser.. ) Mest når jeg er på jobb, dagvakt. For da blir det kaffe på morgenen, og kaffe hjemme på ettermiddagen. Normalt bruker jeg drikke svart kaffe, nå blander jeg en god del melk i.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant forresten denne artikkelen om dere ønsker å lese. Angående kaffedrikking, og hvor mye som skal til før det er skadelig. Jeg merker godt på kroppen om jeg drikker sterk kaffe med mye koffein, da får jeg skjelvinger. Får jeg ubehag, får den lille det. Derfor drikker jeg kaffe som jeg ikke reagerer på. Nescafe Gull er en jeg ikke reagerer på og er kanskje mildere.. Og som det står i artikkelen her. En kan ikke bare telle kaffekopper. En må telle både kaffe, te og cola som har koffein i seg.. Jeg drikker ikke brus, eller te, så da tar jeg en ekstra kaffe i stedenfor..=) http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1315013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner meg en kopp om dagen, men drikker det som regel ikke hver dag. Også blander jeg den ut med melk. Men på nattevakt MÅ jeg ha en kopp i tre-fire tiden. Men jeg er ikke noen stordrikke fra før heller så ikke no problem å begrense dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...