Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 til jul fikk sønnen vår en strikket genser fra sin tante. kjempe koselig at hun har lagd den. eneste er at jeg har lagd en helt lik. jeg ble glad for sønnen min sin del. men ble også litt skuffet over at hun ikke pratet litt med meg om dette før hun startet. jeg har mange i familien min som strikker til barna. og ingen i svigerfamilien som har strikket noe før nå. mannen min reagerte ganske ille på dette. og sendte dermed genseren tilbake. jeg sitter å er litt letta men også litt skuffet. føler jeg syns dette er vanskelig og stå oppi. min familie ble rasende og sure på hun som har lagd genseren fordi hun ikke pratet med meg. hva er riktig i en slik situasjon. jeg er frustrert. ønsker ikke såre noen. men føler veldig at jeg blir delvis tråkket på når ingen snakker med meg.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Kjedelig situasjon... For det første burde vel mannen din eller du ringt til denne stakkars tanta, og forklart situasjonen. Det går ikke an å bare sende genseren tilbake uten et eneste ord. Hun tenkte vel at det var null sjanse for at noen skulle lage en helt lik genser til gutten. Hun har ment det godt.. så dere kan forklare situasjonen, men ikke være irriterte på henne. Det blir straff nok for henne å få julegaven i retur. Enda mer ydmykende blir det for henne når du har klagd over dette til din familie. Hvordan skal hun nå kunne treffe dem i familieselskaper og lignende?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 familien min viser heldigvis ikke så mye følser til denne tanten. hun ser vi kansje 1 gang i året. og det er i store selskaper på mannen sin side. min mann sendte henne meld natt til 1 dag, hvor han spurte om vi kunne bytte den. fant ut av det dagen etter. jeg vil gjøre det rette, men vil heller ikke blande meg så ting blir vanskligere for noen. til nå har jeg ikke gjort noe eller sagt noe til tanten. det fordi jeg er usikker på hvordan jeg kan håndtere det. føler at jeg sårer tanten veldig. og mannen min sårer flere rundt seg.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Hva i all verden er problemet her? Hvorfor reagerte mannen din kraftig på dette? Hvorfor er noen i din familie rasende på tanten? Tanten har strikket en genser til din sønn. Uflaks at du har laget lik, men tanten har da brukt masse tid på å strikke genser for å være hyggelig. Må man konferere i det vide og brede med foreldrene hvis man ønsker å strikke noe til barna? Snakk om å lage drama ut av ingenting.....
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 (endret) Hva i all verden??? Blir rasende fordi noen har strikket en genser til ungen??? Jeg fikk masse strikka jeg, forventer da ikke at de skal ringe og avtale hva de skal strikke og hvem som skal strikke hva!! Og han kan jo ikke bare spørre om å få byttet den, hun har jo strikket den til barnet deres!!! Unnskyld meg, men jeg synes det er skikkelig drøyt at dere skal reagere så kraftig på denne stakkars damen som har lagt sin flid i å strikke et plagg til deres barn og så få denne reaksjonen tilbake. Hun må jo føle det helt forferdelig!! Endret 28. desember 2011 av mangolin™ღ♂
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Jeg blir faktisk litt sjokkert her. RASENDE på tanten?? hva i all verden...nå har jeg hørt det og. Det skal vist ikke lønne seg å gi en gave med omtanke. Hva var oddsen for at hun skulle strikke helt lik genser som deg? Veit du, min sønn får masse strikket tøy, og jeg elsker det. Noen ganger har han fått noe som er ganske likt, men det gjør jo ikke noe. Da kan han ha en liggende i barnehagen for eks? Eller hjemme hos en besteforelder!! Jeg syntes oppriktig synd på tanten som får så hard medfart pga dette. Ikke bli overrasket om det blir siste gaven fra den kanten. God jul ...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Jeg ser heller ikke helt den store dramatikken her... Javel, så har ungen to hjemmestrikkede, like gensere - kjekt da, så slipper de å slites ut så raskt. Verdensproblemer, anyone?!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 Er dere gale? Blir rasende og sender tanten en melding på NATTA fordi hun har strikket en genser?!?! Stakkars tanten! Og du mener det er dårlig gjort at hun ikke avtalte på forhånd?! CRAZY!
Mininni Skrevet 28. desember 2011 #10 Skrevet 28. desember 2011 Hm. Hvis vi har forstått deg riktig her, så er det ikke så rart om omgivelsene reagerer, jeg mener, jeg hadde da selv vært kjempelei meg hvis jeg hadde brukt masse tid på å strikke en jakke, for så å få den i retur. Mulig det ligger noe historikk bak her som vi ikke kjenner til, men hvis denne damen ikke visste at du strikket en lik jakke og det ellers ikke er holdepunkter for at hun gjør dette for å være ekkel, så virker det som dere har oppført dere uheldig, eller i alle fall mannen din. Prøve å be om unnskyldning er kanskje på sin plass?
Noregsgard Skrevet 28. desember 2011 #11 Skrevet 28. desember 2011 Tanten din har brukt tid på å strikke en fin genser til sønnen din, og fordi du har strikket en helt lik en så skal dere bli SINTE på henne!!?? Leste jeg riktig? Tror nok dette blir siste gave fra henne, ja!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #12 Skrevet 28. desember 2011 Dere virker utrolig frekke og utakknemlige, Hi! Spørre om å få bytte ordi dere hadde en lik? *riser på hodet* Dere bør ringe den stakkars tanten om unnskyldning og si dere ikke visste hva som gikk av dere. I min familie strikkes det myr, men de ulike familiemedlemmene ringer da ikke til meg for å avtale strikking, i så fall så er det kun min mor og jeg som avtaler om ting og tang som hun ønsker å strikke eller jeg som spør om hun kan strikke. Håper dette var et tulleinnlegg.
Gjest Heartbroken Skrevet 28. desember 2011 #13 Skrevet 28. desember 2011 Nå har jeg lest innlegget ditt flere ganger, og må si at jeg skjønner lite av det dramaet du lager! Er dere klin galne hele gjengen eller? Din familie er RASENDE fordi en snill tante har sittet i timesvis og strikket en genser uten å konferere med deg først? Du føler deg tråkket på fordi ingen snakker om det de strikker? Mannen din sender meldinger på natten til sin søster (?) for å si at dere returnerer genseren, og heller vil bytte den i noe annet? Jeg kan trygt si at det nok er siste gang tante gjør en innsats for å glede både dere og barna deres. Maken til tullinger er det lenge siden jeg har hørt om!
MamaLadyBug Skrevet 28. desember 2011 #14 Skrevet 28. desember 2011 Jeg ler så jeg griner her!!! Skam deg!!!! Tenk å lage en diger sak ut av en tante har strikket lik genser som deg uten å snakke med deg om det først. Ta deg sammen menneske!!!!!!!! Mannen din også!!!!! "hva gjør man i en slik situasjon" du liksom.... Når man får en gave så takker man pent for den. Du kunne ha lagt til f.eks. "oi, jeg har strikket en akkurat maken. Om du skulle få lyst til å strikke mer til han en annen jul/bursdag så kanskje du kunne ta kontakt slik at vi ikke ender opp med like gensere hver gang?"
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #15 Skrevet 29. desember 2011 Blir helt sjokka her jeg sitter jeg. Er det vanlig å spørre om å få strikke til barna dine? Størrelse er greit å få til riktig, men ellers trenger man vel ikke å avtale med deg å strikke til ungen din? Her i huset er vi veldig takknemlige når noen har lyst til å bruke tid og penger på å strikke til jentungen. At man har to like gensere er vel et luksusproblem? Gjør som foreslått over og ha en i barnehagen og en hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå