Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Først: Jeg har aldri hatt en betalingsanmerkning, jeg betaler alltid regningene mine. Det verste jeg har vært ute for er en og annen purring på regninger jeg enten ikke har fått, en gang hadde jeg registrert regningen på feil konto og den ble avvist. Jeg er snill pike som har orden på økonomien. Deretter: Jeg er fast kunde på stormberg.no. Bestiller og får faktura i pakken, og dette har jeg gjort mange ganger over flere år. Nå skulle jeg registrere en bestilling, men plutselig får jeg ikke bestille med faktura - "I forbindelse med ditt kjøp hos Stormberg ble du rutinemessig kredittsjekket av vår samarbeidspartner Lindorff. Da vi ut fra resultat her ikke kan innvilge kreditt, må ditt kjøp gjennomføres ved bruk av kredittkort (VISA eller MasterCard)." Hva i alle dager... det er første gang jeg har blitt veid og funnet for lett. Jeg har da aldri hatt dette problemet før! Så pinlig! Jeg kredittsjekkes jo hver gang jeg bytter forsikringsselskap, mobilabo, etc. Tenk om dette bare er begynnelsen? Hvorfor i alle dager er jeg plutselig ikke kredittverdig? Jeg var jo kredittverdig nok i november, betalte selvfølgelig regningen min før forfall også. Nei, nei, nei...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Har du gått ned i lønn, flyttet eller fått økt gjeld (kjøpt hus, bil el?). Det er slikt som teller med når de sjekker
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Vi refinansierte lånet tidligere i vår, men jeg har jo handlet med faktura flere ganger etter dette. Har blitt kredittsjekket i forbindelse med div. andre ting også i mellomtida og aldri hatt dette problemet før. HI
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 ring lindorff i morra, så får du riktig svar...ikke godt å si hva grunnen er, men jeg synes det er rart da....det virker som du har god oversikt, om ikke det er en du har glemt da.....
Gjest mphs Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 Da ringer du og spør hva det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 Bestill i mannen sitt navn til du har oppklart saken!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #7 Skrevet 27. desember 2011 Det er i desse tider de skal begynne dette nye kartleggingssystemet, der det skal bli vanskeligere å handle på krita. Trodde det var ved årsskiftet, men det kan jo ha trådd i kraft tidligere. Før har det blitt målt etter kredittverdighet, om du har betalingsanmerkninger, nå skal de visst bli enda flere kriterier som skal legges til grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå