Gå til innhold

Når penger forsvinner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og man vet hvem som har tatt de, men har ikke bevis.

Hva gjør man da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har bevis kan du jo ikke være 100% sikker?

Om jeg mente bestemt at noen i min omgangskrets hadde tatt penger fra meg ville jeg tatt det opp med dem, spurt hvor pengene ble av som lå der eller der...

Skrevet

Det kommer jo an på hvem som har tatt pengene o hvor mye penger de er snakk om.

Er det ei venninnne som har tatt åtte tusen, håndteres det jo litt annerledes enn om et barn har tatt åtte kroner.

Fortell litt mer, så skal du få litt råd.

Skrevet

Vi fikk 3000 kr til jul som jeg la sammen i ett skap på kjøkkenet.

Så fikk vi ett gavekort som jeg glemte å ta med, da kom denne personen med dette og lurte på hvor h*n skulle legge det.

"Bare legg det i skapet med de andre kortene og pengene", sa jeg.

Dagen etterpå var 800 kr vekk.....

Jeg var dårlig den natta så jeg var mye oppe. Jeg møtte på denne personen på kjøkkenet når jeg var å hentet meg noe å drikke.

De andre (2 stk) hadde sovet hele natta. Og ingen andre vet hvor jeg la pengene bortsett fra min mann og han hadde ikke tatt noe.

Ingen store unger i huset, kun baby.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Slik jeg ser det har du to valg: Du kan enten konforntere personen med mistanken din, eller du kan tie og bite det i deg.

Konfronterer du vedkommende vil han/hun med stor sannsynlighet blånekte og bli veldig fornærmet av beskyldningen (i hvert fall late som), og forholdet dere i mellom vil nok få en knekk.

Tier du, vil du antagelig gå og gnage på dette lenge, mistenke vedkommende og aldri få det samme forholdet til ham/henne som før.

Altså: Forholdet mellom dere er med stor sannsynlighet ødelagt. Uansett hva du velger å gjøre. Jeg hadde antagelig konfrontert vedkommende, sagt det som det var og spurt rett ut hvorfor han/hun ville stjele fra oss. Men det er nå meg...

Skrevet

Jeg ville spurt om vedkommende hadde noen problemer siden h*n valgte å stjele fra dere. Da er du ikke anklagende, og vedkommende får muligheten til å orden opp uten å miste ansikt.

Jeg velger å tro at dersom man stjeler fra sine nærmeste må man ha alvorlige problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...