Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Jeg får foreldrepenger nå. Jeg har ingen fast jobb å gå til når permisjonen min er over. Har jeg rett på dagpenger når jeg ikke får foreldrepenger lenger? Når kan jeg ca søke på dagpenger igjen?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Foreldrepenger kan gi rett til dagpenger om du er reell arbeidssøker. Du må registrere deg som arbeidssøker på nav.no. Der finner du også søknadsskjemaet. De varierer litt fra sted til sted hvor lang behandlingstid det er på dagpengesøknader, så jeg ville hørt med mitt lokale nav-kontor eller satset på at det holder å sende inn 2-3 uker før foreldrepengene tar slutt.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Husk at du da må ha barnepass tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 Du skriver "Når kan jeg ca søke på dagpenger igjen? " Hvor lenge hadde du dagpenger før du gikk ut i permisjon?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 Du kan ha krav på dagpenger ja, spørs hvordan inntekten 3 foregående år har vært og at du er reell arbeidssøker, dvs. at du har barnepass og er villig til å ta enhver jobb osv. Du bør søke ca 3 uker før foreldrepengene utløper men har du bhg.plass nå midt i året da? Eller har du ikke krav på penger. Har du hatt dagpenger tidligere? hvor lenge siden er evt. dette? og hvor lenge hadde du det da?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 Må jeg da melde meg som arbeidssøker nå? Jeg trudde at jeg ikke kan gjør det enda siden jeg ikke kan ta på meg noe jobb siden jeg skal ha permisjon fram til September og ikke kan ta i mot noen jobb nå likevel. Jeg har fått dagpenger i noen år men har jobbet en del som vikar også da. Derfor fikk jeg også rett på foreldrepenger nå. Snuppa er to mnd nå og jeg begynte med permisjonen min i November. Noen som vet om jeg må melde meg som arbeidssøker nå for å få krav på dagpenger når foreldrepengene går ut?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #7 Skrevet 27. desember 2011 Nei, du melder deg som arbeidssøker når foreldrepengene går ut. Men om du har foreldrepenger i nesten et år til, så har du jo godt med muligheter til å skaffe deg jobb før permisjonen er over.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #8 Skrevet 27. desember 2011 Jeg meldte meg som arbeidssøker første virkedag etter permisjons slutt, men ettersom jeg selv hadde sagt opp jobben hadde jeg 8uker ventetid før jeg fikk dagpenger. Tviler på du trenger å stresse ennå, men er jo ikke værre enn å prate med de på nav så du vet når du skal registrere deg igjen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #9 Skrevet 27. desember 2011 om du har hatt dagpenger på grunnlag av dagpenger og ikke har tjent opp nytt grunnlag tror jeg ikke du har krav på dagpenger på nytt
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #10 Skrevet 27. desember 2011 Tusen takk for svar:) Jeg tenkte bare å finne ut litt av dette i tilfelle jeg ikke får en fast jobb til jeg er ferdig med permisjonen og jeg ikke får foreldrepenger lenger. Jeg har gått uten fast jobb lenge og vært for det meste vikar her og litt der. Veldig vanskelig å få noe fast der jeg bor og vurderer å flytte herfra om jeg ikke får meg en jobb etterhvert! Men litt greit med inntekt til jeg får en jobb da... Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå