Gå til innhold

Svigers-problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare lufte tankene mine her inne, for jeg blir så usikker på om det er meg eller dem det er noe galt med.

Problemet er at jeg føler de favoriserer min manns to søstre og deres barn/familie. De bor riktignok i samme område, og har selvfølgelig mulighet for å stille opp for dem på en tettere måte. Men jeg mener de burde anstrenge seg litt for å komme på besøk til oss også (3t i bil) og så prioritere å bruke tid på våre barn når vi er samlet. I tillegg velger de å bruke masse tid og penger på å invitere de andre barna på kino,teater etc og en årlig hyttetur. Våre får ingen slik oppmerksomhet - de har aldri blitt spurt. De har aldri tilbudt seg å passe våre barn. Og til jul gjør de forskjell på julegaver. Våre barn får merkbart billigere gaver enn de andre og de følger knapt nok med når deres gaver blir åpnet. All oppmerksomhet mot "de andre" barna. Når vi alle er samlet, er det de andre barna som får mest oppmerksomhet.

Det siste som skjedde var at de har tidligere sagt at de skal i tur og orden gi hver av søsknene et større pengebeløp i julegave. Forrige søster fikk 30tusen, vi fikk 10tusen.

Bortsett fra dette er de hyggelige, men jeg blir så skuffet og lei meg på vegne av våre barn som ikke får noe nært forhold til dem og heller ikke får være med på moroa. At jeg som svigerdatter ikke har så nært forhold skal jeg takle, men blir fornærmet og såret når de gjør så stor forskjell på barna mtp opplevelser og gaver.

Min mann mener de må få gjøre som de vil, og husker ikke detaljer så han får ikke med seg dette med gaver.

Hvordan skal jeg takle dette? er det jeg som er gal? Synes det blir vanskeligere å forholde meg til dem etterhvert som tiden går og ikke de endrer adferd...

??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, spørmålet er om det er verdt det å ta det opp, og jeg synes ikke du selv skal gjøre det, av hensyn til en viss familiefred og iom at det er hans familie.

Mulig det går greit nå, men at det blir verre etter hvert som barna selv begynner å legge merke til det, og hvis de gjør det og tar det opp med deg eller mannen din, mener jeg det må være hans ansvar å ta det opp med sine foreldre.

Der barna selv merker det blir det jo veldig sårt for dem, og da mener jeg mannen din må ha ansvar for å gjøre foreldrene oppmerksomme på hva denne forskjellsbehandlingen gjør med barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...