Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Får dere andre lapp hvor dere må skrive opp når dere skal levere og hente ungene i bhg nå i romjula? Vi har fått det, og pga mye prosjekter, og uvisshet om når vi skal hente og levere har jeg skrevet opp fra 7 til 16, så jeg kan ha mulighet til å komme tidlig med ungene om vi skulle ha behov for det. Idag ble jeg møtt av ei snurt ansatt som lurte på når vi kom imårrå, og når ungene ble hentet idag. Jeg forstår at de gjerne vil spare penger på slike situasjoner, men kan de virkelig forvente at folk skal sette opp et slik skjema? Hvis jeg skrev 9.30 til 15.00 så burde de jo trukket av flere timer av vår regning- ikke bare spart lønnskonstnadene til seg selv. Klart- hadde jeg visst med sikkerhet at de kom kl 7.30 og ble hentet etter jobb kl 16 hadde det ikke vært noe probleme for meg heller, men det er jo dette som vi ikke med sikkerhet kan si.. Måtte bare lufte tankene litt, og høre om andre har vært borti denne problemstillinga.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Nå går mine i en ganske liten bhg. Snakket med en av de ansatte rett før jul. Hun fortalte at det et år var en unge som skulle komme julaften kl.07.00. 09.30 hadde foreldrene ringt å fortalt at de holdt han hjemme likevel. Forferdelig irriterende siden hun selvsagt ville hat julemorgen hjemme med sine egne barn. Skjønner godt at de ansatte vil vite hvor mangen de skal ha på jobb og når. Flest mulig vil jo ha fri nå i julen.
Himmel og hav Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Vet du virkelig ikke når du skal starte på jobb i morra, slik at du kan gi dem en mer omtrentlig riktig tid? De mener nok ikke at du skal angi det på minuttet, men om du hr sagt at dere kommer 7, og dere ikke dukker opp før 9, så har det antagelig sittet ansatte der og ventet på dere forgjeves siden før 7. Det handler ikke bare om å spare penger, men om å kunne planlegge personaltetthet og kunne få brukt opp så mye avspasering og ferie som mulig på disse dagene hvor mange barn har fri. Det kommer igjen alle barna til gode ved at det er færre dager ellers i året med redusert bemanning. Hvorfor du mener at du skal ha redusert betaling vet jeg ikke. Du betaler jo ikke timepris ellers, og barnehagen har ikke redusert åpningstid. Den har bare lagt opp åpninga etter når de få barna som kommer faktisk er der for at det ikke skal sitte personale der og tvinne tommeltotter alene.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 Når kom dere i dag da? Dersom dere kom kl 8 og den ansatte hadde vært der fra kl 7 forstår jeg godt at hun blir irritert. Det er ganske irriterende å måtte ha personal til 20 barn og så kommer det 8 barn. Vi har masse avspasering som vi må bli kvitt og det lønner seg for både barn og ansatte at vi tar det ut når det er ferrest mulig barn på huset. ellers må det tas ut i hverdagen og og da er det for lite personal til å avspasere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå