Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er som sikkert mange andre redd for det, føler jeg har litt mange plager nå...

Så om noen kan se, vegrer meg for legevakten og vil vente til etter nyttår om det bare er mine egne bekymringer:)

Er i. Uke 22

Jeg har hodepine, ikke hver dag men ofte.

Blodtrykk 110-80 målt påfarmors digitale apperat hehe tidligere 90-60

Gått opp 4 kg på en uke, vet det har vært jul men har ikke frotset mer en normalt.... Skal sies at jeg ikke har gått opp noenting frem til nå, så da er det kanskje normalt med et hopp....?

Hovne hender og føtter, mest hender som er hvite rundt knokene og rød rundt, ser merkelig ut...

Mye kynnere, ganske vonde til tider.

Mye utflod, kommet nå...

Og bare for å gjøre sytingen komplett, bekkenløsning. :):(

Har dere det på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat som jeg skulle skreve det selv. Er i uke 20, og kjenner megigjen i alt du skriver bortsett fra bekkenløsning.. God bedring og tenk heller på alt er verdt det - vi har en fin tid i vente :)

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning 2 ganger.

Jeg ble lagt inn sist med 190/105 i bt, +5 protiner og 5 i ødemer. Hadde trykk i hodet i 3 uker konstant, kunne ikke gå (krykker og rullestol sise dagene) pga vann i kroppen (veldig hoven i beina) og bekkenløsning.

Jeg mistet følelsen i fingrene pga ødem, var mye trøtt og sliten. Fikk ikke tatt på bukse eller sko selv, kunne ikke bruke sokker. La på meg 40 kg på 8,5 mnd.

Mitt første barn er født i 32 og det andre klarte jeg å tviholde på til uke 37.

Vanligvis vises ikke svangerskapsforgifning før enn i uke 26 tror jeg. Les mer her : http://www.nettdokto...preeklampsi.php

er du bekymret så ring føden :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...