Gå til innhold

Når dere leser at folk har lite penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere? At det er synd i de eller bryr dere dere ikke og er glad det ikke er dere. Ser ofte folk da skriver at de f.eks har 25.000 kr på kontoen. Bare for å gni det inn eller? Blir litt provosert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg tenker at det er synd i de! F.eks hadde jeg "masse" penger på kontoen idag, men så kom det en regning i posten idag som tar maaasse av pengene bort fra konto, og enda har jeg to regninger igjen denne mnd. Da var jeg plutselig ikke "rik" denne mnd :) Men klaree oss skal vi!

Skrevet

Da tenker jeg at slikt skjer med aller fleste av oss.

Skrevet

Jeg tenker at det er synd i de, har vært i den onde sirkelen ved alltid å ligge på etterskudd og det er vondt... Heldigvis har d endret seg...

Skrevet

Tenker at de er unge og enda ikke har begynt å jobbe, eller bare har tatt dårlige valg i livet.

Skrevet

Jeg synes synd i dem, og tenker jeg er glad som aldri er i penge nød. enkelt og greit.

Men om vi skulle hatt lite penger en måned så hadde vi fint klart oss, handler om priotering.

Og vi er ganske økonomiske, kanskje derfor vi alltid har penger tilovers.

Skrevet

Jeg tenker: slutt og bæs, de fleste har kommet i slike situasjoner før og overlevd.....

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg tenker ikke så mye om det. Det er sånn som skjer eller har skjedd de fleste av oss, selv om få her inne selvfølgelig vil innrømme at det er sånn. Men det pleier å gå bra likevel, utrolig hva som ordner seg.

Jeg tenker mer (eller mindre er vel riktigere å si) om de som i slike innlegg absolutt må få fram at de har 25.000 på kontoen og aldri kunne ha kommet i en slik situasjon å være blakk selv.

Skrevet

Jeg tenker tilbake på da i var nyetablerte og jeg var student. Glad de tiden er over. Håper for de som har det sånn at det bare er en periode eller at de har evne til å gjøre noe med det.

Skrevet

Jeg tenker vel i grunn bare at de fleste har opplevd det iblant, og i noen perioder i livet (lange eller korte) kan det være at man lever med lite penger. Shit happens og oftest løser det seg.

Skrevet

Jeg synes ikke spesielt synd i dem sånn generelt.. Noen har penger, men vaser dem vekk, de synes jeg faktisk fortjener å ha lite penger en stund.. Noen synes jeg synd på, men slettes ikke alle.. Noen ganger har vi lite penger også, uten at det er synd i oss av den grunn...

Skrevet

Jeg syns ikke direkte synd på de med dårlig råd. Jeg har alltid klart meg med lite selv, og det handler som noen sier over om prioriteringer, og det å senke kravene til materielle goder - hva som er nødvendig og ikke.

Er det snakk om reell fattigdom derimot, så synes jeg synd på dem, og tenker at det er en utrolig urettferdig verden der noens rikdom gjør det umulig for de mange som er fattige å klatre oppover.

Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt. Man vet jo at det er synd på noen og at andre bare har seg selv å takke.

Uansett så må man " sette tæring etter næring".

Skrevet

Synes det er synd at det finnes folk som har lite penger og gjør at de ikke ha like mye som andre av mat og diverse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...