Gå til innhold

2åringen - alt er en kamp...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at jeg må lokke/lure/trikse/miks/være streng osv i hver minste overgang vi har i løpet av hverdagen? Har nok en liten som er kommet i trassalderen, og å få han inn på badet, skifte bleie, ut av badekaret, pusse tenner, kle på kler, kle på yttertøy, gå ut av huset, handle, spise etc. Alt er en slags kamp, og kreativiteten min tar snart slutt... Jeg er også veldig opptatt av at han skal få mestre en del ting selv, så de oppgavene vi utfører har han ting han får lov til å utføre selv, så jeg mener jo at jeg gir han litt ansvar og mestringsfølelse.

Men, akk! Tålmodigheten min tåler snart ikke mer, det er et styr uten like flere ganger om dagen.

 

Hvordan takler/taklet du barnets løsrivings-prosess og trassen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fire barn, og yngste er 2 år.

 

Jeg takler trassen ved å totalt overse den, jeg snur ryggen til og hjelper heller et av de andre barna til "anfallet" er over. Som regel er hun klar for å få hjelp med den strømpebuksa når hun pga trassanfallet sitt ble nødt til å vente til sist med å få hjelp/oppmerksomhet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...