Anonym bruker Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Er det normalt at jeg må lokke/lure/trikse/miks/være streng osv i hver minste overgang vi har i løpet av hverdagen? Har nok en liten som er kommet i trassalderen, og å få han inn på badet, skifte bleie, ut av badekaret, pusse tenner, kle på kler, kle på yttertøy, gå ut av huset, handle, spise etc. Alt er en slags kamp, og kreativiteten min tar snart slutt... Jeg er også veldig opptatt av at han skal få mestre en del ting selv, så de oppgavene vi utfører har han ting han får lov til å utføre selv, så jeg mener jo at jeg gir han litt ansvar og mestringsfølelse. Men, akk! Tålmodigheten min tåler snart ikke mer, det er et styr uten like flere ganger om dagen. Hvordan takler/taklet du barnets løsrivings-prosess og trassen?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Jeg har fire barn, og yngste er 2 år. Jeg takler trassen ved å totalt overse den, jeg snur ryggen til og hjelper heller et av de andre barna til "anfallet" er over. Som regel er hun klar for å få hjelp med den strømpebuksa når hun pga trassanfallet sitt ble nødt til å vente til sist med å få hjelp/oppmerksomhet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå