Gå til innhold

Hjelp!!! Beina mine er blitt dobbelt så tykke :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ila et par dager har her gått fra minimalt med hevelser i bena til ekstrem hevelse. Siden ting skjedde så fort ville de ta meg inn til kontroll i går for å sjekke om det evt skulle være svangerskapsforgiftning. Alle prøvene viste seg å være helt fine, så det var nok "bare" ødem.

På det verste hovner jeg opp langt oppover leggene, og det sprenger og gjør vondt:( sitter nå med skrekktanker ang å skulle gå sånn til februar!

Er det noen som har erfaringer av lignende situasjoner, og som kanskje kan komme med noen tips eller råd? De mottas i allefall med kjempestor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff føler med deg! Kan ikke si jeg har erfart dette selv, men jeg var i middagsbesøk igår, da jeg skulle hjem fikk jeg nesten ikke skoene på meg så godt julen snart er over og jeg kan gå tilbake til " lefsene" mine. Så har begynt å å ødem jegogså men forsvinner som regel i løpet av natten. Skal også ha i februar btw. Lykke til med å få hevelsene ned håper siste ukene går fort....

Skrevet

Hei. Det kan være at jula med salt mat og mye søtt har gjort at du kan ha fått litt ekstra vann i kroppen. Tyngdekraften gjør.jo også sitt med at vesken blir liggende i bena. Jeg anbefaler på det sterkeste støttestrømper. Gå å få kjøpt deg noen ordentlige på apotek/ bandagist hvor de måler omkretsen rundt ankelen og leggen, og ikke de som går på skostr, de kan være direkte ubehagelige for bena. Det er jo ikke skostørrelsen som avgjør hvor tykk du er rundt leggen. Siden det er 2. Juledag får du legge bena høyt å vente på at butikkene åpner i morgen. Lykke til:-)

Skrevet

Signerer Millama. Salt binder vann i kroppen, og det er jo mye salt mat i jula. Legg beina høyt så ofte du kan. Grunnen til at beina er slankest på morgenen, er at da ligger beina høyt slik at tyngdekraften får omfordelt vannet til resten av kroppen. Når du har kjøpt gode støttestrømper, så skal disse tas på om morgenen, før du står opp av senga.

Skrevet

Salt mat! Jeg har gått opp 4kg på 3 dager og får ikke på ringene mine + har ankler som går i ett med leggen. Prøver nå å drikke masse vann for å tisse det ut ;-p

Fikk ødem sist pga varmen.

Men lurt å holde et våkent øye med andre symptomer på mulig svangerskapsforgiftning, just in case!

Skrevet

+ jeg bruker støttestrømper opp til låret - henger mg på de andre ved å anbefale ett par.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...