Gå til innhold

Noen som har god greie på hjerneslag her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min på 59 år har fått hjerneslag. Han er oppegående og klar i hodet. Noe svekket i talen, men ikke mye. Det største problemet er at det har gått ut over orienteringsevnen hans. Han finner ikke ut av tv'n, finner ikke de riktige knappene på tlf sin, finner ikke ting som ligger rett foran nesa hans, om han skal taste en kode, så vet han at han skal gjøre det, men får det ikke til. Så sånn det er nå, så trenger han en del hjelp. Han er på sykehuset nå, og skal videre på opptrening.

Men, det jeg lurer på, er hvordan er framtidsutsiktene når det gjelder bedring ang dette? Vil dette bedre seg, eller er det slik det blir? Det er bare to dager siden, så jeg håper jo at han med tiden vil bli mer seg selv igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig individuelt hvordan man kommer seg etter en slik hendelse. hadde han propp eller blødning:)

Mange blir veldig fine, emn det kan ta litt tid. Nå er jo han ung, og synes ofte de kommer seg bra etter en tid med opptrening og tilrettelegging. Men som pårørende er det lett og bli litt utålmodig, vi vi gjerne ha de tilbake til sånn de var før, så fort som mulig.....

Men ta kontakt med stedet han skal opptrenes og forhør deg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...