Gå til innhold

2 år 3D-kino


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte oss en tur på kino for første gang imorgen med guttungen.Men ser at den enste filmen som passer å se, er i 3D.

 

Noen som har erfaringer med dette og små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet til en venninde begynte å skjele etter å ha sett 3d film. De hadde også en reportasje om dette fenomenet i vg eller dagbladet i forgårs.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neinei, det anbefales ikke for barn under 10 år. Jeg er 27 og blir sliten i øya av å se en halv film i 3D. Ikke finn på å ta han med på en sånn film

Skrevet

3D er ikke anbefalt før øynene er ferdig utviklet og det skjer ikke før barnet har passert ca 6 år.

 

Du vet at 3D fungerer slik at øyene ser to forskjellige bilder også setter hjernen vår sammen disse to inntrykkene til et 3D bilde, på barn er ikke samsynet ferdig utviklet og 3D kan være direkte skadelig for denne utviklingen.

 

Akkutt skjeling er en ting som kan skje (selv om de sier at skjelingen må ligge latent i barnet for at det skal skje). Jeg ville overhodet ikke tatt sjansen og skjønner ikke at kinoene setter opp barnefilmer med 3D i det hele tatt. Selv Nintendo har skikkelige advarsler på sine produkter (DS 3D er ikke frarådes til barn under 6 år) og det er snakk om at slike advarsler skal komme opp på kinoene også...

 

http://www.barnevakten.no/article/816

 

http://www.nrk.no/ny...nmark/1.7879786

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...