Gå til innhold

Ferdig studert i juni, termin i august


missoz

Anbefalte innlegg

Hei..

Har prøvd å leite men finner ikke akkurat svar på det jeg lurer på.

 

Jeg er ferdig utdannet i begynnelsen av juni og har termin ca 25aug. Det vil si at jeg optimalt kan jobbe nesten to mnd før jeg går ut i permisjon.

 

Er det noen som kunne vært snille og forklart meg dette med foreldrepenger osv? Har lest om foreldrepenger, penger fra nav osv osv, men blir ikke så klok.

 

Pappa jobber forresten fullt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrepenger kan du søke dersom du har hatt inntekt i minimum 6 av de siste 10 mnd, altså kan ikke du få det.

Det er vel heller ikke bare bare å få seg jobb når du skal i permisjon etter to mnd, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt arrbeid utenom studiet de siste seks av ti mnd før babyen kommer har du krav på foreldreoenger :) jeg er student med helgejobb og får foreldrepenger fra nav når babyen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fast hver tredje helg + litt ekstra.. Har hatt sommerjobb på stedet jeg jobber ekstra på i to år nå og tror nok er ganske sikra jobb der til sommern... Er ferdig sykepleier til sommern så vil ikke tro det vil være altfor vanskelig å finne seg en sommerjobb.

 

Solstråle: Hvordan ser de på det da? For jeg har som sagt mulighet til å jobbe halve juni og hele juli føre jeg må ut i permisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var student da jeg fikk min første. Du bør se på hvor mye penger du får i foreldrepenger ut av det lille du har jobbet. Ellers kan det hende det lønner seg for deg å melde deg opp som heltidsstudent (på hva som helst), og så ta mammapermisjon fra studiet. Du vil da få hele studielånet for det året utbetalt som stipend! Siden du er mor, vil du få litt ekstra fra lånekassen. Du trenger ikke ta eksamen i studiet du er meldt opp i.