Gå til innhold

Fikk meldig fra min far på julaften!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, søt bilde av ungen din! Det har vært så hektisk før jul, så glemte og kjøpe deg julegave. Men kan du sende meg en melding og minne meg på dette på tirsdagen?

Har ikke svart han enda, men lure egentlig på hva jeg skal si! Har aldri fått julegave på julaften før, eller bursdags gave eller hilsen! Han "glemmer" bestandig det.

Men vurdere om at jeg bare skal si at han bare skal drite oppi hele gaven! Før han er et oppegående menneske som har tid til alt og alle andre. Jeg skal da ikke trenge og minne han på og si sitt eget barn en julegave!

Blir så sint og skuffet, at jeg vurderer og kutte ut hele mannen! Han ringer en gang i måneskinnet. Svarer aldri når jeg sender meldinger, spør aldri etter barnebarnet sitt osv!

Er lei lei lei lei lei lei lei, hele mannen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gitt han ei kraftig salve om hva jeg mente om at han "glemmer" bursdagen. Så hadde jeg dritt i hele fyren så får han sitte der og føle seg som en idiot.

Man glemmer ikke å kjøpe gave til sitt eget barn om man er oppegående, man er rett og slett bare lat..

Skrevet

hi her.

har lyst og gi han en sarlig salve! Men så er det noe som ikke får meg til og gjøre det! Vet ikke hvorfor, faren min har skuffet meg hele livet! Nesten som jeg går og vente på at han skal bli den faren jeg har lyst på og trenger! Men det skjer liksom aldrig! :(

Han e så "vimsat" eller hva jeg skal kalle det! At han ikke blir og skjønne noe vist jeg kjefter på han nå! Og så blir jeg garantert og få en sur telefon ifra kjerringa hans.

Som han har vært i utlandet og henta seg, og ho e yngre en samboern min! Vi e begge i tyve åran!!

Skrevet

DU skal sende han melding for å minne han på å kjøpe gave til deg ?!!

Unnskyld meg men den pappan din høres rimelig selvopptatt ut.

Tror jeg ville droppet kontakt med hele fyren, gir forholdet deg noe i det hele tatt ?

Huff, klem til deg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det!! Jeg får alltid gave da, men alikevel. Han ringer aldri, kommer aldri, spør aldri hvordan ungene har det, osv osv. Livet hans er såååå travelt! Han kjører forbi her flere ganger i uka, men har aldri tid til å komme innom. Han har på lik linje med din skuffet meg hele livet, og jeg går også å venter på at han skal bli den pappaen jeg alltid har ønsket meg, men nei.

Ser han ca 4 ganger i året, enda han bor 20 min unna. Han er for travel, det tar så tid med de 2 barna han har...de skal følges opp på aktiviteter, ting på skolen, lekser, kjøres hit og dit....osv osv. Så FINT for dem da. Han har aldri gjort det med meg...

Skrevet

Hi her.

sitt nu og fundere på korsen melding jeg skal sende han! Får veldig fort dårlig samvittighet. Så føler nesten at jeg får sakt bedre hva jeg har på hjerte når jeg sender han en medling..

Min far bor et stykke unna meg! Han har fått seg ny familie med ny dama si! Og bitterheten er vel kanskje litt der med at han gir de all oppmerksomheten hans.

Forlanger ikke gaver eller noe, bare at han kanskje kunne ha ringt meg! Spurt hvordan der går! Bare rett og slett vist at han bryr seg om avkommet sitt. Det er ikke så mye og forlange, syns nå ikke jeg!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er ikke for mye forlangt i det hele tatt.

Og kjenner meg igjen i det å få dårlig samvittighet. Faren min sier så mye dumt, som jeg gjerne skulle ha fått en stopp på. Som at han presterte å si "neei, du må ikke finne på å få en 3.mann. Det holder i massevis med 2!!!".... Han har 3...Jeg får meg ikke til å si noe, og det er så utrolig dumt!

Skriv en sms, si "nei, har du glemt det så kan det være det samme". Enten tar han et hint og ringer deg, eller så driter han i det. Driter han i det så kan du drite i han og...

Skrevet

Da tror jeg at jeg ville sendt en mld om at dersom han klarer å glemme julegave til sitt eget barn, så kan det heller være; trenger ikke å komme med gave flere dager etterpå da, og det er i hvert fall ikke din jobb å minne han på det! Skriv noe om at gaver er noe man gir fordi man ønsker å glede andre, ikke fordi man "må"...

Skjønner godt at du ikke har gitt opp håpet om å få en "ordentlig pappa" da - selv om han skuffer deg gang på gang. Men han trenger kanskje å høre hvordan hans oppførsel påvirker deg; du har jo ingenting å tape, siden han er så fraværende uansett. Men kanskje, kanskje skjerper han seg...

Lykke til!

Skrevet

Hi her..

tusen takk for gode svar :D

skal sende han en melding nå i kveld! Så får se hva han svarer, og nu drit æ oppi om kjerringa hans blir sur!

Snakke aldrig med ho uansett, så e spent på og se om han svare meg eller ikke.

Regne med at det blir vrid om til at alt er min feil! Sia jeg aldri ringer, eller sender han bursdags gave osv! Men når jeg snakker med faren min kanskje en gang i halvåret. Så blir der sånn, når vi snakker. Er det siden jeg ringer han, da ringer jeg bare for og ha det unnagjort.

Skrevet

Hei igjen, første som svarte her..

Minner meg om min egen far, han har også henta seg ei kjerring fra Kina, av verste sort. Hun hater meg og pappa får ikke lov å treffe oss uten å høre med henne først. Han kjøper gaver, men er så gjerrig! Han tjener flere millioner i året, ønsker jeg meg noe som koster litt blir han sur og grinete.. Han kommer ikke i bursdager fordi han jobber, men å gå på shopping med drittkjerringa si kan han når som helst.

Har sagt i fra flere ganger, men det ser ikke ut til å virke. Driter i hele fyren nå. Er hans tap at han ikke blir kjent med barnebarnet sitt. Og ringer kona hans deg så trenger du ikke ta den. Du har jo iallefall ikke noe å forklare til henne :P Arg, kjenner jeg blir så irritert på sånne mannfolk!

Får du noe svar fra han da?

Skrevet

Ikke lett hvis du er vant til å få gave eller forventer det. Vet ikke alder på deg og det er nok viktigere hvis du feks er 22 år og ikke 42 år som meg.

Mine foreldre er skilt fra jeg var 20 år. Jeg fikk gaver til jul og bursdag frem til jeg var ca 25 år. Da stoppet det opp frem til 30 års dagen. Da fikk jeg fine gaver fra mine foreldre. En gullklokke fra min mor (som hun fikk til sin konfirmasjon) og ett gull arbånd fra min far.

Så ble det opphold til jeg ble 40 år. På dagen da fikk jeg bærbar pc fra min mor og 1000 kr fra min far. Veldig hyggelig og jeg satte stor pris på det. Alle årene i mellom fikk jeg ikke noe. Helt greit, jeg er voksen :-)

Barna får 500 kr inn på konto og jeg kjøper gave til de fra bestefar og bestemor. Helt ok løsning :-)

Skrevet

Meget snodig synes jeg da. Tror ikke jeg hadde svart på en slik melding engang!

Men; når han aldri ellers kjøper gaver eller ringer, så ser jeg ikke helt hvorfor du skulle hadde så store forventninger nå??

Og hvis du heller aldri ringer eller sender gaver, så kan du vel ikke forvente at han skal gjøre det? Dere er begge voksne og ting går da begge veier, eller??

Skrevet

Det er litt spesielt når man har en forelder som ikke tar kontakt eller viser nevneverdig interesse for sitt barn. Det blit liksom dobbelt opp. Man ønsker så sterkt at man skal få en eller annen form for oppmerksomhet fordi man trenger å føle at man betyr noe for foreldrene sine.

Hvis man ikke har fått noe av det og er vant med ingen oppmerksomhet, ihvertfall ikke det man kan kalle normalt mellom forelder og barn vil det kanskje være lettere å lete etter tilbakemeldinger i alt. Man vil håpe at de ihvertfall en gang greier å kjøpe en gave, ringe på eget initiativ, svare på meldinger, ta seg en tur innom, altså i det hele tatt vise at de bryr seg.

Det har ikke nødvendigvis noe med alder å gjøre at man ikke greier å legge dette bak seg. Dere som ikke får presanger og har en gjensidig enigehet om at sånt er greit har kanskje fått oppmerksomhet og engasjement fra deres foreldre innenfor det som er normalen sånn ellers?

Jeg kjenner meg veldig igjen i HI sitt innlegg og er snart 40.

Prøver å ikke bli skuffa av min far, men det er ikke lett nå som han har fått to barnebarn og jeg ser at de ikke skjønner hvorfor han ikke bryr seg heller. Jeg vil ikke at mine barn skal føle seg avviste eller ikke bra nok så da er det beste at han holder seg helt vekk. Enten bryr man seg eller så gjør man ikke det. En slik halvveis greie er bare til forvirring.

Håper det ordner seg for deg, HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...