lillemirakel!! Skrevet 25. desember 2011 #1 Skrevet 25. desember 2011 Har en gutt på 3 år som har en merkelig oppførsel..Han har ingen søsken. Han er ikke sjenert eller noe- men han er veldig streng mot besteforeldrene sine! Veldig rart. Det skal sies at han kanskje treffer de litt sjeldent- men iallefall 1 gang i mnd, den ene av dem 2-3 ganger i mnd. Men han vil ikke klemme dem, og vil ikke engang bli snakket til av dem i starten. NEI! sier han bestemt om de tar på han, eller sier noe hyggelig. Han mykner alltid litt opp etterhvert, men som regel er det samme regle når de-eller vi, skal gå. Ingen klem ingenting. Det er jo litt pinlig for oss syntes jeg- og jeg begynner å lure på hva det kan være.....Han har liksom alltid vært sånn med de også. Han er også slik med onkler og tanter, kun en onkel som har fått "innpass" og som han villig gir klem og gir oppmerksomhet til. Har noen av dere opplevd dette med deres barn? BEgynner å lure på om han er sjalu eller noe sånt...VI er veldig påpasselige med å ikke bortskjemme han- så det er liksom ikke det heller. Syntes bare det er så trist, for han har fine besteforeldre som er veldig glad i han!
Shinyogsmåen Skrevet 25. desember 2011 #2 Skrevet 25. desember 2011 Synes ikke det er merkelig oppførsel. En gang i mnd er ganske lang tid for barn, og det at han trenger litt tid for å mykes opp er helt normalt. Barn skal ikke tvinges til å klemme andre. Hvis du tenker etter selv hvor koselig er en klem å få om det er noe som blir til en "må" ting. Husker selv fra jeg var liten at jeg måtte løpe å gi alle en klem før jeg la meg også når vi hadde gjester. Selv synes jeg det var vanskelig når vi hadde gjester og ble ikke noen koselig ting for meg. En klem skal jo være koselig for begge parter. Gutten min på 3 1/2 år har også en bestefar som ikke får en klem. Enda han ser han ofte, gjerne en gang i uka. Men bestefar sier tydelig i fra til han i en glad tone, at det går helt fint.. vi tar det en annen dag vi.. når det passer bedre. Dette har resultert i at han får noen klemmer innimellom og gjerne i andre situasjoner enn i ha det og i hei. Men de klemmene er langt mer koselige, for begge parter. Om dere viser at dere blir pinlig berørt av dette vil jeg tro dere gjør det enda vanskeligere for gutten deres. Prøv å snu på det, le det bort om han ikke gir klem. Og heller ros han og fortell han at det var koselig gjort når han gir en klem. Ikke gjør det til noe man må
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Helt normal oppførsel vil jeg si! Pinlig for dere at han ikke vil klemme andre........Hvorfor det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå