Gå til innhold

PositiV eggeløsningstest og 3 dager på overtid-Gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok just en eggeløsningstest, og den ble veeldig positiv etter kort tid.

Ikm var 22 desember, og har liksom følt på meg at den er rett rundt hjørnet.

Men ingen tegn til at den kommer..

Så jeg lurer på om jeg kan være gravid? har noen andre opplevd noe lignende?

Vår første prøveperiode og vi er selvfølgelig veeldig spent! :-)

Håper alle har en fredelig og god Jul!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har du tatt g tst då?? Eggl testane slår ut på hcg, så om du er gravid vil den slå ut dersom du har 40 eller meir i hcg. Og det har du etter ikm. Lutealfasen er 12 til 16 dagar, som oftast 14, så viss du har hatt utslag på eggl test og det er 16 dagar sidan, er det stor grunn til å mistenka graviditet! Lykke til! kjekt om du følger over på 1. tri! :)

Skrevet

Jeg har ikke tatt graviditetstest, tenkte jeg skulle ta en test imorgen tidlig? Er ikke det det beste?

Jeg hadde jo EL 11 desember, så idag er det 14 dager siden.

Tok en el test igår (siden jeg har sååå mange av de), og da var den negativ. Men idag ble den veldig fort mye sterkere enn kontroll streken! :-)

Skrevet

Hvis du skulle hatt mensen 22 desember vil nok en test slå ut selv uten morgenurin. Jeg skulle hatt den 24, men testet positivt 22 :) Ta en test du! :)

Skrevet

Men jeg har litt lengre lutafase, så det er derfor jeg venter med denne testen. Fordi eggeløsningen var 11 desember.

Burde jeg vente?

Skrevet

Det burde jo slå ut i dag da, siden det er 14 dager siden eggløsning. Lengden på lutealfasen har ikke noe å si hvis du er gravid, du er jo like langt som andre med en kortere lutealfase ville være, og vil dermed ha produsert like mye hcg. Lykke til! :)

Skrevet

Okei Jenter! Jeg tok en test og fikk frem en skyggestrek. Den var litt vanskelig å se, men ble litt tydligere 5 min etterpå.

Kan det bety at jeg har en spire i magen!!!??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...