Anonym bruker Skrevet 25. desember 2011 #1 Skrevet 25. desember 2011 Og han visste på forhånd at hun skulle komme, og han har holdt dette skjult for meg. Vi skulle dele julaften litt i.o.m. vi har barn fra før på hver vår kant, så vi skulle spise julemiddag hver for oss, vårt felles barn var med meg. Så skulle han, barna og mine svigerforeldre komme til oss kl 19 til gaveutdeling og kaffe. Mannen og barna kom ca 19.30, men mine svigerforeldre dukket ikke opp før kl 20.30, da var vi godt i gang med gaveutdelingen siden barna ikke kunne vente mer og det ble sent for de minste. Svigers viste at de var litt fornærmet over dette, men julaften er for barna. Ingen sa noe om at min manns eks hadde vært hos de. Så forteller min manns sønn meg i dag at eksen hadde vært der. Dette er en eks som jeg ikke vil ha noe med å gjøre da hun sender stygge mld til meg, snakker stygt om meg osv. Man kan si at en sak har 2 sider, men jeg har aldri gjort henne noe før jeg plutselig fikk høre alt det stygge hun sier om meg, hun har til og med gått så langt å fortelle sønnen sin på 14 år at jeg har sagt at faren hans ikke er faren hans, noe jeg selvfølgelig aldri har sagt. Må legge til at eksen er psykisk syk og lyver om det meste, men det er ingen unnskyldning for å oppføre seg sånn og likevel forvente at andre skal være imøtekommende. Min svigermor hadde invitert henne, og da eksen hadde spurt min mann om det var greit hadde idioten sagt ok, ellers ble hun sittende alene visstnok. Ikke mitt problem, og dame har familie på sin side hun kunne vært hos. Skulle vært på brunsj hos mine svigerforeldre snart, men ikke aktuellt at jeg setter mine ben der, jeg sa til mannen at han fikk ta sine barn å dra alene, og eventuellt hente eksen sin så kan de kose seg alle sammen. Har aldri blitt så hånet før. Hvordan hadde dere reagert?
Guttemamma75 Skrevet 25. desember 2011 #2 Skrevet 25. desember 2011 Du overreagerer kraftig.. Jula er for barna som du selv påpekte, hev deg over dette og gå til brunsj hos svigers med barna.. "Be the bigger person" som det heter og ta heller en diskusjon på dette med din mann som faktisk var den som godtok hele opplegget... Dine svigerforeldre prøver bare å gjøre alle fornøyde og kan ikke lastes for dette selv om det var de som inviterte..
Gjest Heartbroken Skrevet 25. desember 2011 #3 Skrevet 25. desember 2011 Hvorfor føler du deg hånet av at stebarna dine fikk feire jul sammen med begge foreldrene sine? Så lenge du slipper å forhrholde deg til dama, må det da være det samme for deg hvem svigerfamilien din inviterer til sitt hus? Synes du overreagerer kraftig og helt feil her!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2011 #4 Skrevet 25. desember 2011 Sa ikke du at jula er for barna og ikke de voksne? Gjelder det ikke for deg det da?? Din samboers barn fikk litt av julaftenen med begge sine foreldre til stede, så utrolig fint for de, du vet barna!! Synes du er smålig og stygg om du skal gjøre det der til en sak som handler om å såre DEG.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2011 #5 Skrevet 25. desember 2011 Det jeg stusser på er.. dere hadde delt dere så barna på hver sin kant kunne feire julen sammen med mor/far.. mens deres fellesbarn blir behandlet som skilsmissebarn, og må feire med en av dere!!! Det syns jeg er snodig!!!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2011 #6 Skrevet 25. desember 2011 Hvem svigers inviterer inn i eget hjem har du ingenting med og du kan ikke bestemme hvem svigers velger å feire jul med. Enig med de over her. Du overreagerer og du er smålig!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2011 #7 Skrevet 25. desember 2011 Hva sier mannen din til dette da? Og spesielt det at han lyver for deg? Hadde ikke jeg akseptert...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2011 #8 Skrevet 25. desember 2011 Jeg synes det er morsomt at HI mener at det handler om barna i ene setningen men skriver i overskriften at "Mannen min feiret jul med eksen sin ..." Hadde det handlet om barna hadde vel overskriften vært noe slikt som at barna til mannen min fikk feiret jul med både mamma og pappa i år. Det handler tydeligvis ikke om barna, men om HI's sårede stolthetsfølelse og eiendomsfølelse. #7: Han løyg jo ikke, han fortalte det bare ikke, sikkert fordi han var redd hun skulle reagere nøyaktig slik hun nå gjør. Jeg lurer på om barnet de har felles fikk lov til å bli med til farmor og farfar på brunsj, siden det jo handler om barna. Men HI lot vel egen forsmåddhet gå utover den ungen.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2011 #9 Skrevet 25. desember 2011 Her var det mange bitre ekser,ja...
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2011 #10 Skrevet 26. desember 2011 Jeg syns det er fint at xn hans og han er sammen på julaften pga barnet, jeg feirer julaften med min x pga barna. MEN, jeg hadde ikke godtatt at mannen min ikke hadde sagt d, uansett om det dreier seg om julefeiring, handling eller skoleting. Man må være ærlig med hverandre som mann og kone, samboere og kjærester. Stram opp mannen din, si at det er greit at de gjør ting sammen med barnet, men han må si det til deg!!!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2011 #11 Skrevet 26. desember 2011 Hun synes kanskje ikke det er greit at de gjør ting sammen med barna sine, derfor føler mannen også at han ikke kan være ærlig. Mange kvinnfolk reagerer helt håpløst når det dreier seg om mannens eks. Menn vil jo gjerne holde husfred, både hos samboern, eksen og foreldrene, derfor godtar de, fordi det bryr dem egentlig ikke at eksen er invitert, og de lar være å si noe til dama fordi de bryr seg ikke om eksen er der, samtidig som at de vet dama kommer til å gjøre et stort nummer utav det.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2011 #12 Skrevet 26. desember 2011 Det at han feirer jul med eksen sin, synes jeg i og for seg er greit nok, siden dere likevel delte dere med barna osv. Men det at han ikke fortalte det til deg synes jeg er veldig galt, spesielt i og med at du og hun har et såpass dårlig forhold. Han burde vært ærlig og fortalt deg det på forhånd. En gjetning fra min side er at han ikke fortalte deg det fordi han var redd du skulle gjøre et stort nummer av det, uten at det er noen unnskyldning for hans side av saken... Jeg ville tatt det opp med ham hvis jeg var deg, og sagt at han må være ærlig og fortelle deg om slike ting, hvis ikke kan du ikke stole på ham...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #13 Skrevet 27. desember 2011 Nei nei nei!! Jeg synes aldri du skal dra på den Julebrunsjen!! Dette handler faktisk ikke om barna nå, men om din samboer som har lyvet for deg! Og det er faktisk ingen liten sak.. Så glem barna i alt dette, det er jo absolutt ikke poenget her.. HALLO!! Jeg hadde nok kasta ut samboeren min om ikke han hadde hatt en U T R O L I G god unnskyldning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå