Gå til innhold

Hva spiser dere på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt tips og inspirasjon :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke så mye tips og inspirasjon, siden vi spiser kalkun. TIlbehøret er kokte poteter, grønnsaker, fløtesaus og waldorfsalat. Til dessert har vi fruktsalat med nøtter, sjokolade og vaniljeis. Da jeg var liten hadde vi en periode med ris og salat som alternativt tilbehør til kalkunen for ungene.

Skrevet

Da spiser jeg ofte kalkunbryst. Dette saltes, pepres og brunes godt, så legges det i en stekepose med gulrøtter, poteter, hvitløk og urter med litt margarin. Det blir veldig saftig og godt :) I tillegg serverer jeg rosenkål og brokkoli. Sausen er stekeskyen i posen.

Til dessert blir det oftest hjemmelaget karamellpudding.

Skrevet

Fåreribbe med tilbehør, akkurat som på julaften. Gjentar suksessen kan man si :)

Skrevet

Inderøysodd med mandelpotet og gulrot. Skjenning og ingefærøl

Skrevet

Her går det i kalkun med fløtesaus. Og kokte poteter og grønnsaker selvfølgelig. Til dessert er det vaniljeis med varm sjokoladesaus:-)

Skrevet

Tror kanskje det blir indrefilet og bakte poteter. Evt. tar vi taco. Den dagen liker vi best å feire i myke klær og med mat vi liker godt. Altså ikke typiske julemiddager.

Skrevet

Litt forskjellig fra år til år.. Om vi har gjester eller ikke. I år er det ikke gjester så da blir det andebryst, søtpoteter, rødvinssaus og riskrem til dessert :)

Skrevet

Kalkun om vi er hjemme, i år er vi invitert bort og aner ikke hva vi får, blir spennende :)

Skrevet

Vi har ingen faste tradisjoner på hva vi spiser på nyttårsaften. Vi pleier å ha en liten samtale om hva vi vil ha, så det blir noe vi alle vil ha. I år har de begynt å diskutere pita.

Jeg er oppvokst med fondy på nyttårsaften, så vurderer hvert år at vi skal lage oss den tradisjonen. Men vi sitter hver nyttårsaften uten fondy gryte. Tar sin tid å å kjøpt det tydeligvis........ Det er vist skikkelig luksusmat sier ungene når vi har det på hytta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...