Gå til innhold

Hull i 2 mnd gammel Reima dress :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg bare kaste den og kjøpe ny eller kan man gjøre noe for å fikse den? Litt vanskelig område å sy i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, da vara din lengre enn min som varte i hele 3 uker!! Vanlig skliing på snøen ødela min dress til 1600 kr.

Trenger ikke å si at jeg kasta den og boikotta reima sine dresser etter det?

Nå er det skogstad det går i her.

Du kan lappe den med goretex stoff!!

Skrevet

Takk for svar :) Men hvor får jeg tak i Goretex stoff?

HI

Skrevet

Stoffbutikker etc har lapper. Legg lappen på innsiden og klistre sammen dressen. Reima sine dresser har en svakhet på rivestyrke, men er uslåelige på vanntetthet. Mener noen sa du fikk lappesaker om du kontaktet reima..

Skrevet

Igjen, takk for svar :) Da skal jeg innom en stoffbutikk i løpet av neste uke og høre :)

Hvis jeg i tilfelle skal kontakte Reima, skriver jeg bare en mail til de via nettsiden?

HI

Skrevet

Hallo, du må da gå tilbake og bytte den der du kjøpte den?? Be om å få pengene tilbake, og kjøp enn annen dress...?

Skrevet

Det skjedde en gang med min datters reimadress også. Jeg fikk en liten "tapebit" fra butikken der den ble kjøpt. Den skulle legges på innsiden av såret. Deretter stryke over området. Etter det viste knapt nok riften, og den var like vanntett.

Skrevet

En Reimadress skal da vare lenger enn 2 mnd.

Synes du skal gå til butikken der du kjøpte den og klage.

Viktig at de vet at noen av dressene deres faktisk går i stykker!

Skrevet

Takk for svar :) Ja, kanskje jeg skulle gått innom å klaget da. Men kjøpte den hos Babyshop, og vet ikke om jeg har kvitteringen. Og på Babyshop synes jeg de er sure :(

Kjøpte dressen der for det var eneste plassen jeg fant akkurat den jeg ville ha ;)

HI

Skrevet

Bytte når barnet har laget hull i den? Det er vel ingen rustning selv om den heter reima?

Hvis det ikke følger med garanti mot hull så syns jeg det er i overkant frekt

Skrevet

Min erfaring er også at reima har utrolig dårlig slitestyrke. Til den prisen venter jeg faktisk at de skal holde en hel vintersesong, men etter et par forsøk ser jeg at de på ingen måte er bedre enn reflex f.eks.

Skrevet

Det selges lapper å bare klistre på som fungerer veldig bra. Jeg har sett dem på XXL og på Bare barn iallefall. Selges sikkert flere plasser. Hvis det er noen trøst så har mine slitt hull i Reimadresser, revna isbjørndress, ødelagt POP dress, revna Bergansbukse og har dårlig/utilfredsstillende erfaring med HH og forsåvidt Mikkline. Tester nå Ticket og Skogstad, med foreløpig suksess, vinteren er ikke over. Har ikke erfaring med reimatec+, Kakax eller Refleks dresser, men er generelt lite imponert over søm, rivestyrke i stoff, borrelås og knappkvalitet for "tekniske" klær beregnet for barn i aldernen 3-7år.

Så, lapp så lenge det går og belag deg på å kjøpe nytt.

Skrevet

Vel, en gang i tiden kjøpte jeg en Troll dress.

Den varte i 4 sesonger, uten et eneste hull.

Den ble slitt, men ikke så mye annet å vente da den ble brukt omtrent hver dag i naturbarnehagen der barne mine gikk :)

Skrevet

Vel, en gang i tiden kjøpte jeg en Troll dress.

Den varte i 4 sesonger, uten et eneste hull.

Den ble slitt, men ikke så mye annet å vente da den ble brukt omtrent hver dag i naturbarnehagen der barne mine gikk :)

Skrevet

Det kan da komme hull i alle dresser og klær om man er uheldig nok. Det blit litt som å klage på ei skjorte man har sølt rødvin på, fordi den kostet 1000 kr og må tåle det uten å bli flekkete....

Lappesaker fungerer nok. å ta dressen tilbake til butikken for å klage blir frekt synes jeg da. At den heter Reima spiller ingen rolle, så lenge det er revet hull og ikke slitt av normal bruk.

(og jeg er ikke reima fantast, men sverger til Troll)

Skrevet

Unger kan være uheldige å få en rift i alle slags klær, uansett hvilken fabrikk de er laget på, det er ikke leverandøren sin skyld og ikke noen klagesak... Men de som selger Reima-dresser har gjerne også lappesaker fra Reima, spør på butikken for da får du også fortalt at dressen har revnet, det kan være greit for personalet å vite at selv ikke den dressen er feilfri ;)

Min erfaring er at Reima er vanntett, men har dårlig slitestyrke i forhold til andre dresser i samme prisklasse. Siste årene har jeg brukt Stormbergdresser som koster omtrent det samme som en Reimadress og de er faksikt også 100% vanntette og holder seg mye lenger uten å bli slitne, stygge eller revne...

Skrevet

Jeg hadde klagd. En dress skal tåle å bli brukt. Jeg blir litt overrasket over hvor mange som bare sier ja, ja sånn skjer...Eneste måten en vare kan bli bedre på er å klage. Og man får jo garanti på ting man kjøper...

Hvorfor finne seg i at en så dyr vare blir ødelagt etter så kort tid? Har vi fått så god råd her i landet at så fort noe blir ødelagt så kjøper man bare ny?

Skrevet

Jeg bruker troll sine dresser på ungene. De er vanvittig slitesterke, og har hatt flere dresser i flere år, og gjerne til flere unger.

Men en gang ble det revet en flerre på et kne på en temmelig ny dress. Ikke troll sin feul, men guttungen som var uheldig. Uhell kan skje, det er jo irriterende, men slik er livet med barn.

Skrevet

"Hvorfor finne seg i at en så dyr vare blir ødelagt etter så kort tid?"

Det er da ikke hverken butikken eller produsenten sin feil at noen barn er uforsiktige og sliter mye tøy?

Det blir som å klage på en bil fordi man krasjet den.

Da må man heller faktisk lære barna og være med forsiktig med tøyet.

Intill barna er blitt store nok til å være forsiktige så kan man kjøpe billigere dresser.

Skrevet

[quote name=Mamma`n til Filip :)' timestamp='1325016773' post='143901042]

Takk for svar :) Ja, kanskje jeg skulle gått innom å klaget da. Men kjøpte den hos Babyshop, og vet ikke om jeg har kvitteringen. Og på Babyshop synes jeg de er sure :(

Kjøpte dressen der for det var eneste plassen jeg fant akkurat den jeg ville ha ;)

HI

Det skal være tilstrekkelig å vise fram kontoutskrift på kjøpt vare, dersom du betalte med kort :)

Skrevet
"Hvorfor finne seg i at en så dyr vare blir ødelagt etter så kort tid?" Det er da ikke hverken butikken eller produsenten sin feil at noen barn er uforsiktige og sliter mye tøy? Det blir som å klage på en bil fordi man krasjet den. Da må man heller faktisk lære barna og være med forsiktig med tøyet. Intill barna er blitt store nok til å være forsiktige så kan man kjøpe billigere dresser.

Når man kjøper en så dyr dress må man kunne forvente at den tåler mer enn 2 mnd bruk. Den må være såpass slitesterk at den tåler normalt bruk.

Skrevet

Jeg var innom BareBarn idag for å forhøre meg, og de sa at Reima hadde 1 års garanti så lenge du hadde gyldig kvittering. Så hun mente at jeg bare kunne innom der jeg kjøpte den og klage.

HI

Skrevet

Om reima har 1 års garanti mot hull så spiser jeg mine ord med en gang. Ikke noe problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...