Gå til innhold

når skal svoren rutes?

Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått ribbe med hel svor! Hjelpes! Skal den rutes før steking eller under steking? Og kan puppene skjæres bort? De er så ubeskrivelig ekle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan gjøre begge deler. Jeg har fått et tips om at det er lettere å rute svoren etter at du har dampet/ snudd svoren ned en liten stund. Har ikke prøvd dette selv, men jeg har prøvd å rute svoren før steking etter den er helt tint, og det var en forferdelig tungvindt situasjon med en sløv kniv hehe...

Skrevet

Da prøver jeg å dampe først:-) Takk for svar:)

Skrevet

Jeg kan altså ikke garantere noe perfekt resultat da, siden jeg ikke har prøvd det før. Men jeg fikk et tips om det fra noen som har brukt å gjøre det slik med bra resultat, så det er jo verdt forsøket ;)

Skrevet

Jeg ruter og krydrer ribba 3 døgn før steking, det beste er jo å rute den med skarp kniv når den ennå er litt frosset. Tiner den i kjøleskap og setter den inn i kjøleskapet igjen etter at den er påkrydret.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Skarp kniv er svaret. Da kan du rute svoren akkurat når du vil. Hater sløve kniver... Pattene kan du selvfølgelig bare skjære bort, ja. ;-)

Skrevet

Jeg har ett ord til deg: Tapetkniv :-)

Skrevet

Tapetkniv er tingen, det er så lett å rute svoren. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...